O aslında bizden biri, Karamürsel’in kızı. Yıllarca televizyon ekranlarında sunumlarını keyifle izledik, TRT ve özel tv kanallarında spikerliğin yanı sıra program yapımcılığı ve sunuculuk da yaptı. Özel röportajlar ve köşe yazılarıyla yazarlığa ısındı. Şimdiyse toplumsal medyada tecrübelerini Z jenerasyonu gençlerle paylaşıyor. Spiker, sunucu, program imalcisi, sunucu, eğitimci, muharrir ve toplumsal medya fenomeni Yelda Kırçuval, 13. Kocaeli Kitap Fuarına birinci kere konuk oldu. Ekranlarının sevilen yüzüyle söyleşisi öncesinde Kocaeli Büyükşehir Belediyesi olarak özel bir röportaj yaptık. Gençlere büyük ehemmiyet veren Kırçuval, Z jenerasyonu için, ‘’O kadar tatlı bir Z jenerasyonu var ki; ne istediğini bilen, ayağı yere sağlam basan gençler. Ben onlarla kendime daima format atıyorum. Toplumsal medya ise gençleri yanlış yönlendirebilir. O denli bir duruma geldik ki bizler dijital dünyanın parasız çalışanlarıyız. Toplumsal medyanın algoritmasına hizmet ediyoruz’’ sözünü kullanıyor.
‘’KİTAP FUARI BİR ARMONİ’’
Öncelikle kendi kentinde ve Kocaeli Büyükşehir Belediyesi’nin düzenlediği 13. Kocaeli Kitap Fuarı’nda bulunmaktan duyduğu memnuniyeti, ‘’Kocaeli’nin fuar kapsamında okumanın ne kadar değerli olduğunun altını çiziyor olması, bir müellif olarak ve bir medya mensubu olarak benim için çok değerli. Harika bir armoni var burada. Birbirinden farklı renklerin, öğretilerin bir ortaya geldiği bir yer. Şu an benim için çok keyifli. Bu armoni çok özlediğimiz bir şey. Çocukluk yıllarım, hayallerimin tavan olduğu vakitler Karamürsel’de geçti. Ailem hala Karamürsel’de yaşıyor. Hisler şelale durumundayım şu anda. Kocaeli benim için çok kıymetli’’ kelamlarıyla aktaran medya dünyasının tecrübeli ismine, ‘’Yıllarca sizi televizyonlarda haber sunarken izledik, sonra program yapımcılığı ve müsabaka jüriliği geldi. Artık ise toplumsal medya fenomenleri ortasında yer alıyorsunuz. Bu ortada çok ses getiren 3 kitap yazdınız. Bir bayan olarak bunları yaparken ne zorluklar yaşadınız?’’ sorusunu yönelttik.
‘’ZORLUKLARA EYVALLAH DEDİK’’
Bir bayan olarak yaşadığı zorlukları medya dünyasına girdiği 20’li yaşlarından itibaren hissetmeye başladığını aktaran Kırçuval, ‘’Kendime dedim ki; seni anlamayanlar, dinlemeyenler, zorlayanlar olabilir, kapılar yüzüne kapanabilir lakin ayakta duracaksın… Bayan ve erkek olarak, insan olarak hepimiz için zorluklar var. Bireyselleştirmeden, üzerinden nasıl geleceğimizin pencerelerini aralayarak zorluklara baktım. Zorluk mu eyvallah dedik, ezalara eyvallah dedik’’ karşılığını verdi.
‘’GENÇLERLE KENDİME FORMAT ATIYORUM’’
Rekabetin çok ağır yaşandığı medya dünyasında kendine sağlam bir yer edinen, akabinde toplumsal medyada da çok takip edilen bir fenomen olan Yelda Kırçuval’a, ‘’Kadınların en çok şikayet ettikleri mevzulardan biri iş hayatının erkek odaklı olmasıdır. Toplumsal medya dünyası da bu türlü mi, orada da erkekler ile bayanlar ortasında bir rekabet var mı? Varsa kim daha şanslı?’’ diye sorduk. Bu sorumuza Z nesli odaklı karşılık veren Kırçuval, ‘’Yeni medya benim eğitimini de verdiğim bir alan. Z jenerasyonu toplumsal medyanın tam da göbeğinde. Bir bayan olarak toplumsal medyada her şeyi çok düzgün anlamam gerekiyor. Yanlış anlaşılmaların, yanlış bilgilerin aktif ve ehil olduğu bir alan toplumsal medya… Bir bayan olarak toplumsal medyada bahtsız ve niyetiyle kelamıyla hayat ideolojisiyle örtüşmeyen, eğreti kimliklerin siber zorbalığını ben de yaşıyorum lakin şuurlu olduğunuz vakit bunu nasıl karşılayacağınızı biliyorsunuz. O kadar tatlı bir Z nesli var ki; ne istediğini bilen, ayağı yere sağlam basan gençler. Ben onlarla kendime daima format atıyorum’’ sözünü kullandı.
“SOSYAL MEDYANIN ALGORİTMASINA HİZMET EDİYORUZ”
Ardından okurlarıyla buluştuğu söyleşisinde toplumsal medyanın gelişen teknolojiyle hayatımıza girdiğini tabir eden Kırçuval, “Dünya dijitalleşti. Toplumsal medya bizi değil, biz toplumsal medyayı kullanacağız. Gördüğümüz her şeyi evvel kıymetlendirecek, gerçekliğini sorgulayacağız. Çocuklarımız toplumsal medyada çok fazla vakit geçiriyor. Toplumsal medya bağımlısıyız. Çalışma hayatı olmayan bayanların yüzde 80’i toplumsal medyada vakit geçiriyor. Gördüğü her şeye inanıyor ve bunlardan etkileniyor. Bunun için medya okuryazarlığının arttırılması gerekiyor. Yalnızca gençlere değil, her meskene girebilecek halde herkese eğitim verilmeli. Zira toplumsal medya bizleri yanlış yere yönlendirebilir. O denli bir duruma geldik ki bizler dijital dünyanın parasız çalışanlarıyız. Toplumsal medyanın algoritmasına hizmet ediyoruz” dedi.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı
MAGAZİN
22 Kasım 2024SPOR
22 Kasım 2024SAĞLIK
22 Kasım 2024SAĞLIK
22 Kasım 2024EĞİTİM
22 Kasım 2024TEKNOLOJİ
22 Kasım 2024EKONOMİ
22 Kasım 2024Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.