Amazon Web Services (AWS), Peak’in genel operasyonel maliyetlerini yüzde 15 oranında azaltmasına yardımcı oluyor 

Amazon Web Services (AWS), Peak’in genel operasyonel maliyetlerini yüzde 15 oranında azaltmasına yardımcı oluyor 

 

15 Kasım 2023 – Bir Amazon.com şirketi (NASDAQ: AMZN) olan Amazon Web Services (AWS), taşınabilir oyun kesimine damgasını vuran, önde gelen Türk oyun şirketi Peak'in, oyun hizmetlerinin kullanılmasını sağlamak, performansı artırmak, trafik dağılımını dengelemek ve taşınabilir kullanıcı bildirimlerini güzelleştirmek için bulut sağlayıcısı olarak AWS’i tercih ettiğini duyurdu. 

 

Şirketin önde gelen oyunu Toy Blast, 2015'ten beri AWS üzerinde çalışırken son çıkan Toon Blast oyunu ise direkt AWS üzerinde geliştirildi. 

 

Peak'in AWS ile seyahati, War of Mercenaries oyunu için yapılan pilot geçiş projesiyle başladı. Takım, oyunun vazife açısından kritik tüm bileşenlerini iki haftadan kısa bir müddette muvaffakiyetle AWS’e aktardı ve tüm geçişi bir ay içinde tamamladı. Bu sıkıntısız geçiş sürecinin akabinde Peak, AWS hizmetlerini daha geniş çapta kullanmaya başladı. Hearts Plus ve Spades Plus üzere yeni oyunlar için takviye de bu kapsama dahil oldu. Ayrıyeten şirket, AWS kullanımını büyük data sürece, CRM (Müşteri Bağlantıları Yönetimi), kimlik doğrulama hizmetleri, API'lar (Uygulama Programlama Arayüzü) ve data yedekleme sistemleri üzere kritik fonksiyonları de kapsayacak halde genişletti. Geçiş sürecinin birinci basamaklarında Peak, oyun hizmeti için Amazon EC2'yi, data yedeklemeleri ve oyun varlıkları için Amazon S3'ü, performansı artırmak için Amazon ElastiCache'yi, trafik dağıtımı için Elastic Load Balancing'i ve taşınabilir kullanıcı bildirimlerine yönelik kullanışlı bir pazarlama aracı üzere dahili uygulamalar için Amazon SNS’yi kullandı. 

 

AWS, Peak'in global genişleme stratejisini kolaylaştırmada kıymetli rol oynadı

 

Kültürel olarak kontaklı, topluluk odaklı oyunlar sunan Peak, aylık 16 milyon tekil kullanıcı ve 7,5 milyon günlük etkin kullanıcıya ulaştı. İçerikleri sunmak için AWS CloudFront'tan yararlanan Peak, dünya çapındaki kullanıcı tabanı için sıkıntısız bir oyun tecrübesi sağladı. AWS'in doğal esnekliği, Peak'in değişken talebi karşılamak için kaynakları dinamik olarak ölçeklendirmesine, operasyonel maliyetleri optimize etmesine ve tüm bunları yaparken sistem güvenilirliğini muhafazasına imkan tanıdı. AWS hizmetlerinin sık sık güncellenmesi, Peak'in altyapısını daima olarak geliştirmesine imkan tanıyarak rekabet gücü ve ölçeklenebilirlik sağladı.

 

Peak'in bir sonraki değerli dönüşümü, container (konteyner) tabanlı uygulamaları geniş ölçekte dağıtan ve yöneten Kubernetes'in yönetilmesine yardımcı olarak dağıtım, bakım ve ölçeklendirmenin yürütülmesini sağlayan Amazon EKS ile gerçekleşti. Bu geçiş, maliyetleri değerli derece azalttı ve operasyonları kolaylaştırdı. Peak, ani talep artışlarını süratli bir halde karşılayabilmek için kâfi sunucu kaynağından fazlasını dağıtarak ve daha sonra gerekmediğinde bu kaynakları aşağı taraflı ölçeklendirerek, genel operasyon maliyetlerini yaklaşık yüzde 15 oranında azalttı ve pazara sunma mühletini değerli ölçüde kısalttı. Şu anda, Peak'in hizmetlerinin yaklaşık yüzde 70'i Kubernetes üzerinde çalışıyor. Bu da ilgili maliyetlerde yüzde 70’lik bir azalmanın yanı sıra dağıtımların yarım saat yahut daha uzun bir müddet yerine dakikalar içinde tamamlanabilmesini sağlıyor. 

 

Peak'in altyapıyı oluşturma, kurma ve insanların kullanımına sunma müddeti AWS ile 4-5 günden 5-10 dakikaya indi. Daha büyük süreçlerde bile bu süreç sadece 20 dakika sürüyor. Bu gelişme, Peak grubunun iş akışını kolaylaştırmaya yardımcı olarak altyapı idaresi yerine oyun geliştirmeye odaklanabilmelerine imkan tanıdı.

 

AWS Türkiye Ülke Müdürü Burak Aydın hususla ilgili şunları söyledi: "Peak, AWS hizmetlerinden yararlanarak dünyanın dört bir yanındaki kullanıcılar için kesintisiz ve meselesiz oyun tecrübeleri sunuyor. Gaming bölümü, bulutta doğan ve ölçeklenen kesimlerin kusursuz bir örneği. Son beş yılda, Türkiye’deki gaming startup’larının çıkış mutabakatlarının pahası toplam 2,5 milyar doların üzerinde gerçekleşti. Türkiye, 434 gaming stüdyosu ile ‘Bulutta Gaming’ alanında kıymetli bir oyuncu ve Peak, nelerin mümkün olabileceğinin olağanüstü bir örneği olarak öne çıkıyor."


Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Benzer Videolar