Bayer Türkiye ve IPSOS’un ortak çalışması
“Herkes için Sıhhat 2023 Tüketici İç Görüleri Analizi”,
zihin sıhhati tasasının dünyada birinci sıraya yerleşerek kanser kaygısının önüne geçtiğini ortaya koydu.
İnsan sıhhatine ve hayat kalitesine bedel katan, bunu yaparken de global gündemi takip ederek gereksinimleri anlayan Bayer Türkiye, tüketici sıhhati alanında sahip olduğu şimdiki bilgi ve iç görüleri tüm dallarla paylaştı. İnsanların sıhhat gündeminde önemsediği başlıkları ele almak ve sıhhate dair kaygılarını anlamak üzere birincisi bu yıl paylaşılan “Herkes için Sıhhat 2023 Tüketici İç Görüleri” sonuçlarına nazaran 2024 ve sonrası için yol haritalarına katkı sağlaması hedeflenen iç görülerde en çarpıcı başlık zihin sağlığı oldu.
En Çok Zihin Sağlığımızdan Telaşlıyız
“Herkes için Sağlık” çalışmasının gayesini aktaran Bayer Tüketici Sıhhati Türkiye Pazarlama Yöneticisi Tuna Demiralp sağlığın bugün yalnızca tıbbi tartışmaların değil günlük ömrün da ana odaklarından biri olduğunu, önümüzdeki periyotta de tesirini artıracağını, bu nedenle markalar dünyası için de insanların sıhhat gündemini anlamanın ve beklentilere cevap vermenin her geçen gün daha da ehemmiyet kazandığını söyledi.
Hem dünyada hem de Türkiye’de ana tasa kaynağı ekonomi
Herkes için Sıhhat 2023 Tüketici İç Görüleri Tahlili çalışmasında zihin sıhhati kaygısının dünyada %44 ile kanser kaygısının önüne geçtiği açıklandı.
Araştırmada yöneltilen “Ülkenizde en sık karşılaşılan sıhhat sorunu nedir?” sorusuna dünyanın farklı yerlerinden iştirakçilerin verdiği yanıtlarda zihin sıhhati %44 ile birinci sırada, kanser %40 ile ikinci sırada, gerilim %30 ile üçüncü sırada ve obezite ise %25 ile son sırada yer alıyor. Zihin sıhhati ve gerilim sorunları 2023’te bilhassa Covid 19’un da gerilemesi ile daha çok ön plana çıkan bahisler ortasında oldu. Türkiye’de ise sıralamada farklılaşma kelam konusu. Kanser birinci sırada yer alıyor. 2. sırayı ise “stres” alıyor.
Verilerde “stres” zihin sıhhatinden bağımsız başka bir başlık olarak ele alınırken başlıkların birleştirilerek kıymetlendirilmesi halinde sayıların çok daha yükseldiği göze çarpıyor. Zihin sıhhati ve gerilimi listede üst sıralara taşıyan en dikkat cazip başlık ise “Ekonomiye ait gelişmeler”. Finansal gelişmeler hem dünyada hem Türkiye’de dert yaratan faktörlerin başında geliyor. Artan hayat pahalılığı, alım gücü ve enflasyon odaklı kaygıların dünyanın farklı yerlerinde insanlarda misal telaşlara sebebiyet verdiği görülüyor.
Ipsos’un farklı ülkelerde yaptığı araştırmalar kapsamında zihin sıhhatinin sağlık telaşları listesinde birinci sıraya yükselmesine neden olan öteki başlıklar şu formda sıralandı:
Bayer Tüketici Sıhhati Türkiye Pazarlama Yöneticisi Tuna Demiralp konuşmasına şöyle devam etti:
“Bireysel ve toplumsal gündemlerimizin merkezine yerleşen “sağlık”, artık tıbbi bir tabirden çok öte bir mana söz ediyor. Bir Ömür Bilimleri Şirketi olarak biz de ehemmiyetle bu hususun üzerinde duruyoruz. İnsanların sıhhat gündeminde öne çıkan başlıkları gözlemlemek, sıhhate dair telaşlarını anlamak ve bu kapsamda topluma takviye sunmak ismine çalışmalar gerçekleştiriyoruz. Birincisini bu yıl paylaştığımız “Herkes için Sıhhat 2023 Tüketici İç Görüleri” tahlilimiz de bu manada yararlı bilgiler içeren bir kaynak niteliğinde. Hem birey ve toplum için bir rehber olabilecek hem de farklı bölümlerin iş yapış formlarına ve emellerine olumlu tesirler sağlayabilecek bilgiler paylaşıyoruz. Paylaştığımız iç görüleri inovasyondan tüketici tecrübesine kadar pek çok sürece taşımak mümkün.”
Ipsos Müşteri İdaresi Kıdemli Yöneticisi Hasret Tekintaş Aydın ise Herkes İçin Sıhhat 2023 Tüketici İç Görüleri Analizi’ne ait şunları söyledi: “Rapora baktığımızda, belirsizliklerin, ekonomik, çevresel telaşların ve baskıların, insanların zihin sıhhatini koruyabilmesinin önündeki pürüzler ortasında yer aldığını görüyoruz. Yakın gelecekte ise bu baskıların ortadan kalkması muhtemel görünmüyor. Fakat toplumdaki, işteki ya da ailedeki rollerimizi düşündüğümüzde bunların yarattığı yansımaların farkında olarak hareket etmemiz ve sıhhati bir bütün olarak muhafazaya odaklanmamız değerli. Bugün ve önümüzdeki günlerde bu bilince daha fazla muhtaçlık duyacağız.”
Araştırmanın Metodolojisi
Ipsos, globalde ve ülkemizde “İnsanı Anlamak” konusunda farklı çalışmalar gerçekleştiriyor. Bu bilgileri kamuoyuyla, markalarla ve karar vericilerle paylaşıyor. Bu kapsamda Ipsos ve Bayer iş birliği ile hazırlanan “Herkes için Sağlık” bulgularına yönelik; Ipsos tarafından oluşturulan paylaşıma açık, çok ülkeli raporlardan bir iç görü derlemesi gerçekleştirildi. Bu raporların her biri, Türkiye’nin de yer aldığı 30-50 ülke üzere geniş kapsamlı 16-75 yaş ortası ülke temsiliyeti ile gerçekleştirilen araştırmalardan oluşuyor:
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı
MAGAZİN
22 Kasım 2024SPOR
22 Kasım 2024SAĞLIK
22 Kasım 2024SAĞLIK
22 Kasım 2024EĞİTİM
22 Kasım 2024TEKNOLOJİ
22 Kasım 2024EKONOMİ
22 Kasım 2024Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.