İzmir tarihinin en büyük raylı sistem yatırımı Buca Metrosu’nda çalışmalar hızlandırıldı. Hasanağa Bahçesi, Çamlıkule ve Dokuz Eylül istasyonlarının üretim çalışmalarının yapılacağı yeşil alanlardaki ağaçları müdafaaya alan Büyükşehir Belediyesi, Atatürk Parkı’ndaki birinci ağacı özel tekniklerle yerinden sökerek Barış Manço Ağaçlandırma Alanı’na dikti. Ağaçlar inşaat çalışmaları öncesinde titizlikle taşınacak. Sökülen ağaçların bir kısmı kentteki yeşil alanlara, bir kısmı ise inşaat tamamlandığında eski yerlerine dikilecek.
İzmir tarihinin en büyük raylı sistem yatırımı Buca Metro çizgisinde çalışmalar son süratiyle devam ediyor. İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin kendi kaynaklarıyla inşa edeceği, Üçyol-Dokuz Eylül Üniversitesi Tınaztepe Kampusu-Çamlıkule ortasında 13,5 kilometrelik hatta hizmet verecek Buca Metrosu’nda tünel hafriyatlarının başlayabilmesi ve istasyonların inşa edilebilmesi için şantiye alanlarındaki ağaçlar muhafaza altına alınmaya başladı. Çalışmaların başlayacağı Hasanağa Bahçesi İstasyonu bölgesinde yer alan Atatürk Parkı’nda birinci ağaç budanarak özel teknikle yerinden çıkartıldı. Bu sürecin akabinde ağaç, benzeri şartları barındırması nedeniyle Barış Manço Ağaçlandırma Alanı’na dikildi.
Daha fazla yeşil alan
Ayrıca Çamlıkule İstasyonu bölgesindeki Mehmet Erenler Parkı ve Dokuz Eylül Üniversitesi İstasyonu’nun yapılacağı yeşil alanlardaki ağaçlar da, özel teknik ve ekipmanlarla yerlerinden alınacak. Taşınan ağaçlara İzmir Büyükşehir Belediyesi’ne ilişkin fidanlıklarda bakılacak. Ağaçların bir kısmı kent genelindeki yeşil alanlarda pahalandırılacak, öteki kısmı ise inşaat tamamlandığında eski yerlerine dikilecek. Bu ağaçların yanı sıra istasyon alanına yeni fidanlar da dikilerek daha fazla yeşil alan yaratılmış olacak.
Barbaros: “Birlikte yaşıyoruz, birlikte büyüyoruz”
İzmir Büyükşehir Belediyesi Park ve Bahçeler Dairesi Başkanlığı Planlama Proje Şube Müdürü Volkan Barbaros, hiçbir ağaca ziyan verilmediğini belirterek “Ağaçların ziyan görmemesi için uygun teknikler ve bu iş için geliştirilmiş makineler kullanılıyor. En süratli formda de ağaçlandırma alanına gidip uygun usullerle dikimleri yapılıyor. Taşımadan evvel budanıyor. İzmir’de bulunan tüm canlılar bizim için çok değerli. Ağaçlar da o denli. Birlikte yaşıyoruz, birlikte büyüyoruz” dedi.
Günlük yolcu sayısının 400 bin olması bekleniyor
Hat üzerinde 3 tünel açma makinesi (TBM) çalışacak. İlerleyen günlerde TBM sayısının dörde çıkması da hedefleniyor. Üçyol, Zafertepe, Bozyaka, General Asım Gündüz, Şirinyer, Buca Belediyesi, Kasaplar Meydanı, Hasanağa Bahçesi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Koop ve Çamlıkule istasyonlarının bulunduğu Buca Metrosu, Fahrettin Altay-Bornova ortasında çalışan mevcut metro çizgisi ile Üçyol İstasyonu’nda, İZBAN sınırı ile Şirinyer’de entegre olacak. Bu çizgi üzerinde tren setleri şoförsüz olarak hizmet verecek. Yaklaşık 305 milyon Euro kıymetinde araç alımı yapılacak. Hatta çalışacak trenlerle birlikte Buca Metrosu 765 milyon Euro’ya tamamlanacak. Dokuz Eylül Üniversitesi istasyonunda 240 araçlık otopark bulunacak. Sınır işletmeye açıldığında günlük yolcu sayısının 400 bin olması bekleniyor.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı
MAGAZİN
23 Kasım 2024SPOR
23 Kasım 2024SAĞLIK
23 Kasım 2024SAĞLIK
23 Kasım 2024EĞİTİM
23 Kasım 2024TEKNOLOJİ
23 Kasım 2024EKONOMİ
23 Kasım 2024Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.