Doğum ile Başlayan Öğrenme Yaşam Boyu Devam Ediyor

Ebeveynlerin destekleyici tavır ve davranışlarının çocukların öğrenme motivasyonunda değerli bir role sahip olduğunu söyleyen uzmanlar, öğrenmenin sadece okulda olan değil, doğum ile başlayan, hayat uzunluğu devam eden bir süreç olduğuna dikkat çekiyor. Çocuk yetiştirirken ailelerin öncelikli gayesinin çocuğunu tanımak olması gerektiğini lisana getiren Uzman Klinik Psikolog Eda Ergür, “Öğrenme motivasyonu ve sorumluluk şuuru gelişen çocuk kesinlikle akademik muvaffakiyete ulaşacaktır.” dedi.

Üsküdar Üniversitesi NPİSTANBUL Hastanesi Uzman Klinik Psikolog Eda Ergür, çocukların akademik muvaffakiyetini etkileyen birçok faktör olduğunu ve bunların başında çocuğun bedensel gelişimi, bilişsel düzeyi, duygusal olgunluğu ve toplumsal maharet gelişiminin yer aldığını anlatarak, akademik başarıda ebeveynin rolü hakkında bilgi verdi.

Uzman Klinik Psikolog Eda Ergür, çocuğun gelişiminin yanı sıra ailenin tavrının da akademik başarıda epeyce tesirli olduğunu söz ederek, ebeveynlerin destekleyici tavır ve davranışlarının çocukların öğrenme motivasyonunda epeyce değerli bir role sahip olduğunu vurguladı.

Sevilen çocuk okulda da başarılı oluyor

Ebeveynlerin öncelikle huzurlu bir mesken ortamı sağlamayı önemsemeleri gerektiğini kaydeden Uzman Klinik Psikolog Eda Ergür, şöyle devam etti:

“Öğrenme sırf okulda olan değil, doğum ile başlayan ömür uzunluğu devam eden bir süreçtir. Bu sebeple aile içinde yeni bilgi edinme ve sahip olunan hünerleri destekleme ne kadar önemsenirse çocukların da öğrenme isteği o derece güçlenecektir. Ebeveynlerin kararlı ve dengeli davranım sergilemeleri, ortak eğitim anlayışına sahip olmaları, çocuğa gelişimine uygun sorumluluklar vermeleri, gerektiğinden fazla korumayarak çocuğun özgüvenini desteklemeleri, çok otorite ve baskı kurmaktan uzak durmaları ve de çocuğun gereksinimi olan sevgi ve ilgiyi sağlamaları çocuğun başarısına olumlu tesir sağlar.”

Kendini yeterli hisseden daha kolay öğreniyor 

Uzman Klinik Psikolog Eda Ergür, öğrenmenin kendini uygun hissetmekle mümkün olan bir süreç olduğunu da belirterek, “Bu sebeple çocuk kendini okulda rahat ve inançta hisseder, anlaşıldığına inanırsa öğrenmeye açık hale gelir. Ebeveynlerin çocukları ile öğretmene olan inançlarını paylaşmaları ve öğretmenin otoritesini desteklemeleri çocuğun öğretmeni ile ilgili olumlu hisler geliştirmesini ve öğrenmeye hazır olmasını sağlar.” dedi.  

Her çocuk özel ve biricik

Çocuk yetiştirirken ailelerin öncelikli maksadının çocuğunu tanımak olması gerektiğini anlatan Uzman Klinik Psikolog Eda Ergür, şu tabirlerde bulundu:

“Çocuğun ilgi duyduğu alanları ve yeteneklerini tanıyan bir ebeveyn çocuğu o taraflarda çok daha güçlü bir formda destekleyebilir. Bunun yanı sıra çocuğun başarılı olmadığı alanları biliyor olmak ebeveynleri çocuğun eğitim hayatını olumsuz etkileyebilecek davranışlardan korur. Her çocuk özel ve biriciktir, çocuğun güçlü istikametlerine odaklanarak başarmanın ve öğrenmenin keyfine varmasını sağlamak çocuğun öğrenme motivasyonunu destekleyeceği üzere, eğitsel travma ya da oluşabilecek negatif kendilik algısının önüne de geçecektir.”  

Ebeveynlerin öncelikle çocuklarının kendilerinden bağımsız birer birey olduğunu fark ederek kendi yapamadıklarını ya da hayallerini çocuklarının omuzlarına yüklememesi gerektiğini de tabir eden Uzman Klinik Psikolog Eda Ergür, sözlerini şöyle tamamladı:

“Bu yük çocuklar için taşınması ve karşılanması güç olacağı için çocuk da kendi istek ve hayallerini fark etmekte zorlanır. Bir mevzuda uğraş sarf etmek için ön şart gaye belirlemektir. Maksat kendi isteğimizle oluştuğunda ona ulaşmak için sarf edilen gayret da keyifli bir seyahate dönüşecektir. Öğrenme motivasyonu ve sorumluluk şuuru gelişen çocuk kesinlikle akademik muvaffakiyete ulaşıyor.” 

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Benzer Videolar