• Motorsporlarından ilham alan yüksek performanslı IONIQ 5 N, elektrifikasyonda yeni bir çığır açıyor.
• N Grin Boost ile 650 beygire kadar yüksek bir güç üreten arabanın 0-100 km/s bedeliyse 3.4 saniye.
• Drift moduna sahip Hyundai IONIQ 5’in N Active Sound özelliği de akaryakıtlı motorlar üzere ses çıkarıyor.
Hyundai, yüksek performanslı birinci elektrikli modeli IONIQ 5 N’i İngiltere’de düzenlenen Goodwood Sürat Festivali’nde tanıttı. IONIQ 5 N, N markasının elektrifikasyon geleceğini ve performans tutkunlarının sürüş tutkularını doyasıya yaşamaları için yeni bir çağın başlangıcını temsil ediyor.
IONIQ 5 N, Hyundai’nin şoför odaklı öbür N modellerinin yanı sıra yüksek kaliteli mobilite sunma konusundaki yatırımlarını ve çalışmalarını da en yeterli biçimde temsil ediyor. Ödüllü E-GMP platformu kullanılarak üretilen IONIQ 5 N, standart versiyondan hem dış dizaynda hem de iç yerde sportif ayrıntılarla farklılaşıyor.
“Günlük Spor Otomobil” temasıyla yola çıkan IONIQ 5 N, gövde üzerinde 42 noktadan ek kaynaklara ve 2 metreden fazla yapıştırıcıya sahip. Şasi güçlendirilirken böylelikle en sert virajlarda dahi yüksek bir yol tutuş performansı gösteriyor. Motor ve akü montajı da bu bileşenlerle bir arada desteklenirken, ön ve art alt şasiler yanal sağlamlık için geliştirilmiş. Dünya Ralli Şampiyonası’ndan ilham alarak güçlendirilen akslar ise hem ön hem de geride vazife alıyor. IONIQ 5 N, 21 inçlik alüminyum jantlar üzerinde hareket ederken daha güçlü elektrikli motor torkuna dayanacak formda üretilmiş.
Direksiyon reaksiyonlarını geliştirmek için yüksek oranları tercih eden mühendisler birebir vakitte gelişmiş tork geri besleme için de özel olarak ayarlanmış bir N R-MDPS (Motor Tahrikli Servo Direksiyon) sistemi kullanıyor. Bu eklentiler, şoförlerde daha fazla inanç uyandıracak daha direkt ve iletişimsel bir direksiyon tecrübesi sunuyor.
N Pedal, Hyundai’nin şampiyonluk kazanan i20 N WRC’lerindeki üstün yol tutuş özelliklerini EV’lerin doğal tartısına ve boyutuna getirmiş oluyor. IONIQ 5 N’de bulunan bu akıllı yazılım, geliştirilmiş gaz kelebeği hassasiyeti sağlıyor. i-Pedal’ın rejeneratif fren sistemindeki üzere emsal teknolojiden yararlanan N Pedal, güç verimliliği yerine süratli ve heyecan verici viraj almaya öncelik veriyor.
N Drift Optimizer ise araç denetimini dengeleyerek kayma açısının korunmasına yardımcı oluyor. Entegre Torque Kick Drift fonksiyonu de şoförün daha istikrarlı drift yapmasına imkan tanır. Bu özellik, gelişmiş elektronik denetim teknolojisi sayesinde elde ediliyor.
Bu güçlü elektrikli araba, N Grin Boost devredeyken 478 kW / 650 PS güç üretiyor ve 21.000 dönem çevirebiliyor. Pil, motor yağı ve akü soğutucusu ile gelişmiş termal idare sistemi sunan araba, bağımsız radyatörler kulanarak yüksek performanslı kullanımda azamî soğutma sunuyor. IONIQ 5 N, Hyundai’nin en güçlü fren sistemini temsil eden N markalı frenlerle dizginleniyor. Dört pistonlu, monoblok kaliperli 400 mm çapındaki ön disklere 360 mm’lik art diskler eşlik ediyor.
Günlük bir spor araba olarak öne çıkan IONIQ 5 N, entegre N e-shift ve N Active Sound + aracılığıyla da argümanlı bir vites değiştirme ve yarış arabası sesi sunuyor. N e-shift, güç iletimi ve vites değiştirme ortasında muazzam bir denetim sunarken N Active Sound ise sürüş keyfini akaryakıtlı motor tınılarıyla artırıyor.
N gövde kiti, N siyah iç yer ve sportif ayrıntılarıyla performans tutkunlarının dikkatini çeken Hyundai IONIQ 5 N, satışa sunulacağı tüm pazarlarda elektrikli modellere farklı bir bakış açısı getirecek.
Teknik Özellikler | IONIQ 5 N | |
Motor gücü | Ön | 166 kW / 226 PS |
Arka | 282 kW / 383 PS | |
Toplam güç | 448 kW / 609 PS | |
Boost output | 478 kW / 650 PS
(Ön: 175 kW, 238 PS / Art: 303 kW, 412 PS) |
|
Pil | Kapasite | 84 kWh |
Şarj Sistemi | Şarj hızı | 350 kW |
Şarj süresi | Yüzde 10’dan yüzde 80’e 18 dakikada | |
Boyutlar | Uzunluk | 4,715 mm |
Genişlik | 1,940 mm | |
Yükseklik | 1,585 mm | |
Dingil mesafesi | 3,000 mm | |
Lastikler | Pirelli P-Zero 275/35 R21 | |
Fren sistemi | Ön | 4 piston 400 mm |
Arka | 1 piston 360 mm | |
Rejeneratif frenleme | Yavaşlama | 0.6 G (0.2 G ABS aktifken) |
0 – 100 km/s | 3.4 sn. (Boost) | |
Maksimum hız | 260 km/s |
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı
MAGAZİN
23 Kasım 2024SPOR
23 Kasım 2024SAĞLIK
23 Kasım 2024SAĞLIK
23 Kasım 2024EĞİTİM
23 Kasım 2024TEKNOLOJİ
23 Kasım 2024EKONOMİ
23 Kasım 2024Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.