E-ticaretin süratle yayıldığı günümüzde, teşebbüsçüler ve kesim oyuncuları, trendleri yakalama konusunda vakit zaman zorluklar yaşayabiliyorlar. eBay, Shopify, Walmart ve Etsy üzere birkaç e-ticaret şirketi, çevrim içi eser satışını kolaylaştırırken, çevrimiçi para kazanmanın en trend yolu hala Amazon olarak öne çıkıyor.
Özellikle günümüz ekonomik şartlarında gelir kaynaklarını çeşitlemek büyük değer taşıyor. Bunun yanı sıra ülkemizde küçük ve orta büyüklükteki işletmelerin sırf yüzde 25’i e-ticaret, yüzde 4’ünün e-ihracat yaptığını düşündüğümüzde, ihracatı global ölçekte yapmak isteyip nasıl yapacağını bilmeyen yahut bilse de lojistik ve depolama üzere meşakkatli süreçlerden dolayı askıya alan pek çok kişi var. Artık konvansiyonel mağazaların yerini online mağazalara bıraktığı ticaret dünyasında, dünyadaki en değerli pazaryerlerinden biri pozisyonunda olan Amazon ise başlı başına bir fırsat dünyası pozisyonunda.
Sadece 2022 yılında, Amazon 502 milyar dolar gelir elde etmiş ve bunun yarısından fazlası üçüncü taraf (3P) satışlarından kaynaklanmıştır.
Bu devasa pazar yerinden hisse almanın en temel 5 yolunu, ParkPalet’in Kurucu Ortağı ve CEO’su Alp Çiçekdağı, e-ticarette trendleri yakalamak isteyenler için paylaşıyor.
“Amazon, dünyanın en çok satış yapılan platformlarından biri olmasıyla sebebiyle, yüksek trafik kanallarına sahip muazzam bir e-ticaret platformu pozisyonunda. Bu durum, işletme sahipleri için büyük bir fırsat sunarken, sahip olduğu yüksek trafik e-ticaret yapanlara eserlerini milyonlarca potansiyel müşteriye sergileme imkânı sunuyor. E-ticaretin bu devasa ekosistemine entegre olmak, işletmelerin pazarlama ve reklam maliyetlerini azaltarak müşteri kitlesini çarçabuk büyütmelerine ve satışlarını artırmalarına yardımcı oluyor. Amazon üzere dev bir e-ticaret platformununda bu yılın trendlerini gözeterek gelir elde etmenin 5 yolunu ise özetledik.”
Jungle Scout tarafından yapılan 2.600’den fazla Amazon Satıcı Anketi bilgilerine nazaran, Amazon satıcılarının iş modelleri ve en çok kullanılma oranlarına nazaran dağılımları şöyle;
– Özel etiket – Private Label: %54
– Toptan eserler ile satış – Wholesale: %26
– Perakende arbitraj – Retail arbitraj: %25
– Online arbitraj: %24
– Dropshopping: %17
1. Kendi Özel Etiketli Eserlerinizi Satın – Private Label
2023 yılında Amazon’da para kazanmanın en güzel yolu hala Amazon’un Fulfillment by Amazon (FBA) ağını kullanarak, özet etiketli satışlarla gerçekleşiyor. Özel etiket, mevcut bir eserin (tercihen eser geliştirmeleriyle birlikte) üretim süreci, markanın logosu ve işaretlemesiyle tüketiciye satmak demek. Bazen bu, beyaz etiketleme yahut marka oluşturma olarak da isimlendiriliyor. Amazon’un kendisinin dahi Amazon Essentials ve AmazonBasics üzere özel marka eserleri mevcuttur. Başka Amazon iş modellerine kıyasla kıymetli bir yol olmasına karşın, Private Label satıcılarının yüzde 56’sı aylık 5,000 USD yahut daha fazla satış yapabiliyor. Özel marka satıcılarının yüzde 35’i ise Amazon’da satış yapmaya başladıkları birinci 6 ay içerisinde bile kar edebiliyor.
Bugün, tüm Amazon satıcılarının yarısından birden fazla (yaklaşık yüzde 59’u) özel etiket formülünü kullanıyor.
Private Label satıcıları için en tanınan 5 kategori şunlar:
2. Toptan Eserler Satın Alın – Wholesale
Özel etiketlemeye benzeri olarak, toptan eserler satmak yani eserleri toplu ölçüde satın alarak Amazon’da yine satmayı içeren Wholesale, Amazon’da gelir elde etmenin en tanınan yollarından biri. Tek tek üniteler olarak bir perakende pazarında satılabilecek düşük maliyetli yahut indirimli eserleri toplu olarak satın alma süreci olan wholesale, birçok taraftan arbitraja benzerlik gösteriyor.
Burada diğer şirketlerin eserleri satıldığı için, eserleri üretme yahut markalandırma konusunda bir efor harcamaya gerek yok.
Amazon Wholesale’in Kategori Şampiyonu “Ev ve Mutfak”
Wholesale yapanların Amazon’da en popular 5 kategorisi şöyle;
Wholesale ile Aylık 5 bin USD’nin Üzerinde Gelir Elde Etmek Mümkün
Örneğin, Amazon üzerinden toptan eserler satarak aylık olarak 3,000 yahut 4,000 USD gelir elde etmek mümkün. Amazon’da toptan eser satmak son birkaç yıldır daha sıkıntı üzere görünse de hala kıymetlendirmek mümkün. Diğer satıcılarla birlikte “Buy Box” paylaşılacağı için, wholesale, özel etiket pazarından çok daha rekabetçi pozisyonda olsa da toptan satıcıların bugün yüzde 61’i aylık satışlarından 5,000 USD yahut daha fazlasını kazanabiliyor. Tam da bu sebeple bazen fiyatlar konusunda “aşağı yarış” yaşanabilir ve rakibinizle çabanın tek yolu fiyat düşürmek olabilir. Bu nokta da en değerli kısım mallarınızı gereğince düşük bir fiyata satın alabilmeniz.
3. Perakende Arbitraj Yapın – Retail Arbitraj
Amazon’da eserleri satmanın neredeyse en kolay yolu perakende arbitrajdır. Yapmanız gereken tek şey Walmart, Target, Barnes & Noble üzere perakende mağazalardan indirimli eserleri bulup, daha sonra bu eserleri Amazon’da listelemektir. Bu formül, süratli ve düşük maliyetli bir formda Amazon’dan gelir elde etmenizi sağlar. Lakin rekabetçi ve ölçeklendirilmesi sıkıntı bir alan olduğu için yarar potansiyeli değişkenlik gösterebilir. Perakende arbitrajından gelir elde etmek satıcıya bağlıdır. Öbür bir göz gerisi edilmemesi gereken nokta ise arbitraj satıcısı olabilmek için sabırlı olunması gerekliliğidir.
Perakende arbitraj satıcılarının %49’u Amazon’da satış yapmaya başlamak için 1.000 doların altında harcar, satıcıların üçte biri ise 500 doların altında harcadığını belirtir. Perakende arbitraj, Amazon’da satış yapmaya başlamak için en az maliyetli prosedür olsa da birebir vakitte en az karlı olanlardan biridir. Perakende arbitraj satıcılarının %62’si aylık olarak Amazon’da 5.000 doların altında kazanırken, %25’i 500 doların altında kazanır. Dahası, perakende arbitraj satıcılarının %46’sı bu iş modeliyle kâr elde etmelerinin altı ayı bulduğunu, %48’inin ise eserlerindeki kâr marjlarının %20’nin altında olduğunu belirtiyor.
Perakende arbitraj satıcıları için en tanınan 5 kategori şunlardır:
Ürün bulma ve envanter idaresinin yanı sıra perakende arbitraj satıcılarının yaşadığı zorluklar da şöyle listeleniyor;
– Masraf, gelir ve başka finansal metrikleri izlemek ve yönetmek: %44
– Bir tedarikçi bulmak: %38
– Eser listelerini optimize etmek: %31
4. Online Arbitraj ile Çevrimiçi Perakende Mağaza Eserlerini Çevirin
Online arbitraj, bir web sitesinde yahut çevrimiçi pazarda düşük maliyetli yahut indirimli bir eser bulup bunu diğer bir pazarda tekrar satma tekniğidir. Perakende arbitrajla benzeri biçimde, online arbitraj satıcılarının Amazon’da elde ettiği kâr, eseri Amazon’da satabilecekleri fiyat ile Amazon’un fiyatları ve eserin yepyeni maliyeti ortasındaki farktır. Online arbitraj satıcılarının %55’i aylık olarak Amazon’da 5,000 doların altında kazanıyor. Fakat, %16’sı en az 1.000 ila 5.000 dolar kazanırken, online arbitraj satıcılarının %54’ü eserlerindeki kâr marjının %16 yahut daha yüksek olduğunu görüyor.
Online arbitrajda gelir elde etmek için efor harcamak kıymetlidir ve kar potansiyeli, bu uğraşa bağlı olarak değişkenlik gösterebilir.
Online arbitraj satıcıları için en tanınan 5 kategori şunlardır:
5. Dropshipping Yapın
E-ticarete başlamak için gereğince sermayeniz yoksa Dropshipping gerçek bir seçenek olabilir. Dropshipping, envanteri hiç elinizde bulundurmadan, eserleri satma imkanı sunar. Yani eserleri satışa çıkarırsınız ve bir müşteri sipariş verdiğinde, eseri tedarikçinizden daha düşük bir fiyata satın alırsınız ve müşterinize gönderimini yaparsınız. Satıcı olarak esere hiç temas etmeden yahut eseri görmeden para kazanabilirsiniz. Tedarikçi firmanız da tüm lojistik süreç ve süreçleri sizin için yönetir. Burada gelir elde ederken en kritik nokta ise sağlam tedarikçi bulmaya ihtimam göstermekten geçiyor.
Dropshipping yapanların yüzde 39’u Amazon’da eserleri dropshipping yaparak aylık 5,000 USD’nin altında yarar elde ederken, yüzde 48’i kar marjlarını yüzde 11 ile 25 ortasında görüyor.
Dropshipping yapanların Amazon’da en popular 5 kategorisi şöyle;
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı
MAGAZİN
22 Kasım 2024SPOR
22 Kasım 2024SAĞLIK
22 Kasım 2024SAĞLIK
22 Kasım 2024EĞİTİM
22 Kasım 2024TEKNOLOJİ
22 Kasım 2024EKONOMİ
22 Kasım 2024Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.