Ericsson ConsumerLab: 5G Kullanıcıları Daha İyi Bağlantı İçin Ek Ücret Ödemeye Hazır
Ericsson ConsumerLab: 5G Kullanıcıları Daha Uygun İlişki İçin Ek Fiyat Ödemeye Hazır
Bu kullanıcılar, genel 5G performansıyla yetinmek istemiyor. Bilhassa şiddetli uygulamalar ve makul alanlar için özelleştirilmiş, yüksek kalitede ve daima bir ağ performansı arıyorlar. Araştırmaya nazaran, irtibat servis sağlayıcılarının bu imkanı sunması halinde kullanıcılar %11 oranında ek fiyat ödemeyi kabul ediyor.”Sethi’ye nazaran 5G kullanıcı bağlılığının bir öteki net göstergesi de, kullanıcıların kalabalık yerlerde ve büyük aktiflik yerlerinde yaşadıkları olumlu ve olumsuz temas tecrübeleri. “Bu noktada 5G kullanıcılarının birçoğu, kalabalık bir cümbüş yerinde ya da havalimanında yaşadıkları tecrübenin güzelleştirilmesini bekliyor. Tıpkı vakitte farklılaştırılmış bir kullanım tecrübesi sunulmasını talep ediyor. Bu yerlerde yaşadıkları deneyimden mutlu kalmazlarsa, daha güzel 5G tecrübesini sunacak diğer bir bağlantı servis sağlayıcıya geçme ihtimalleri üç kat daha fazla oluyor” dedi.Raporla ilgili değerlendirmede bulunan Ericsson CTO’su Erik Ekudden, kullanıcıların beklentilerini karşılamak ismine şebeke Uygulama Programlama Arayüzlerinin (API) sunduğu imkanların altını çizdi. “İçinde bulunduğumuz 5G çağında, şebeke API’ları, yazılım ve uygulama geliştiricilere kullanımı kolay ve rahat arayüzler sağlıyor. Ayrıyeten şebeke özelliklerine de erişim imkanı sunuyor. Tüketicilerin yeni özellikler ve farklılaştırılmış hizmet kalitesi için ek fiyat ödemeye istekli oldukları göz önünde bulundurulduğunda, bu API’ların bölümü değiştirme potansiyeli olduğunu görüyoruz. API’lar, geliştiricilerin, yüksek kalitede kullanıcı tecrübesi sunması için 5G özelliklerine erişebildikleri bir ortam yaratıyor. Ayrıyeten API’lar, bağlantı servis sağlayıcıların şebekelerinin potansiyel bedelini ortaya çıkararak yeni gelir kaynakları yaratmalarını sağlıyor” dedi.Raporla İlgili Ek BilgilerRaporda 4K, 360 derece görüntüleme, çoklu görüntü oynatma ve artırılmış gerçeklik (AR) üzere gelişmiş görüntü uygulamalarının 5G paketlerine dahil edilmesinin 5G kullanıcı etkileşimini ve buna bağlı taşınabilir data tüketimini nasıl artırdığı incelendi. 5G kullanıcılarının gelişmiş görüntü uygulamalarında geçirdikleri müddet, son iki yılda ortalama %47 arttı. Ayrıyeten artırılmış gerçeklik (AR) uygulamalarının günlük kullanıcı sayısı 2022’nin sonundan bu yana iki katına çıktı.ConsumerLab raporunda dört mevzu vurgulanıyor:5G’de kullanıcı memnuniyeti artık sadece kapsama alanına bağlı değil. 5G’nin dış yerdeki kapsama alanı ve temas suratı, yeni kullanıcılar için hala kıymetli bir faktör. Fakat 5G’nin nüfusun % 80 ve daha fazlası tarafından kullanıldığı pazarlarda, uzun periyodik 5G kullanıcıları görüntü kalitesi, uygulamaların yükleme suratı üzere başka faktörlere öncelik veriyor.5G, kullanıcıları görüntü akışı ve artırılmış gerçeklik (AR) kullanımını tekrar şekillendiriyor. Yeni formatların kullanımı ve 5G bilgi kullanımı, bağlantı servis sağlayıcıların varlıklı medya içeriklerini 5G paketlerine dahil etmesiyle giderek artırıyor. 5G’nin belli yerlerdeki performansı, tüketici bağlılığında rol oynuyor. 5G’nin kullanılmaya başlamasından bu yana, araştırma kapsamındaki 28 pazarda yer alan kullanıcıların yaklaşık yüzde 17’si, 5G irtibat performansıyla ilgili meseleler yüzünden irtibat servis sağlayıcılarını değiştirdi. Stadyumlar, arenalar ve havalimanları üzere kalabalık yerlerde yaşanan 5G tecrübesi, kıymetli bir faktör. 5G kullanıcıları, farklılaştırılmış ilişki tecrübesi için daha fazla para ödemeye hazır. Akıllı telefon kullanıcılarının yüzde 20’si, farklılaştırılmış 5G kontağı talep ediyor. Üst seviye irtibat kalitesine öncelik veren bu kullanıcılar, yüksek ağ performansı sunan bir 5G paketi için yüzde 11’e varan oranda ekstra fiyat ödemeyi kabul ediyor.Metodoloji2023’ün Mayıs-Haziran ayları ortasında gerçekleştirilen araştırmada, 28 ülkede 37.000’den fazla kullanıcıyla görüşüldü. Araştırma, 650 milyon 5G kullanıcısı da dahil yaklaşık 1,5 milyar kişinin görüşleri yer alıyor. |
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı