DOLAR 34,5467 0.18%
EURO 36,0147 -0.62%
ALTIN 3.005,411,48
BITCOIN 34133820.41649%
İstanbul

YOĞUN KAR YAĞIŞLI

06:24

SABAHA KALAN SÜRE

Ericsson Yeni İleri Düzey Sorun Giderme Özelliğiyle Hizmet Deneyimini İyileştiriyor
  • Haberc
  • Teknoloji
  • Ericsson Yeni İleri Düzey Sorun Giderme Özelliğiyle Hizmet Deneyimini İyileştiriyor

Ericsson Yeni İleri Düzey Sorun Giderme Özelliğiyle Hizmet Deneyimini İyileştiriyor

ABONE OL
19 Eylül 2023 23:12
Ericsson Yeni İleri Düzey Sorun Giderme Özelliğiyle Hizmet Deneyimini İyileştiriyor
0

BEĞENDİM

ABONE OL
  • Makine Tahsili ve Yapay Zeka tabanlı yeni ileri seviye sorun giderme özelliği, ağ analitiğinde daha yüksek sürat ve verimlilik sunacak.
  • Abone merkezli tahlil için bağlantı servis sağlayacıların (CSP) çekirdek şebeke ve öbür kaynaklardan seçilen dataları çekmek için gömülü sistem zekasını kullanacak.

Ericsson, Expert Analytics ürününe ileri seviye sorun giderme özelliği kazandıran yeni bir eklenti geliştirdiğini duyurdu. Ericsson Expert Analytics’in gelişmiş sorun giderme özelliği, makine öğrenmesi ve yapay zeka araçları kullanarak telekom şebekesi bilgilerini gerçek vakitli olarak tahlil edip, ortaya çıkan problemlerin temel nedenini belirliyor.

Ağ ve abone odaklı analitik bir işlev olarak tasarlanan bu yeni özellik, irtibat servis sağlayıcıların (CSP) şebeke genelinde hizmet tecrübesini izleyip güzelleştirmelerine imkan sağlayacak. Bu süreç, hizmet tecrübesinin abone bazında tahliline başlayarak, karşılaşılan meselelerin temel nedenini belirlemek için gerekli dataların toplanmasını içeriyor. Bilgiler, eserin entegre zekası tarafından dinamik bir biçimde uygulanan iş akışları ile optimize edilerek, üst seviye hizmet tecrübesi hedefleniyor.

Ericsson Expert Analytics’in genişletilmiş yeni sürümünde, tahlil için gereken data ölçüsünü ve data toplama sıklığını azaltmak için yeni bilgi toplama teknikleri kullanılıyor. Eser, Ericsson çift modlu 5G Çekirdek sistemine entegre yazılım problarını kullanarak ağ işlevlerinden gereken olay datalarının yanı sıra, Sanal Test Erişim Noktası (vTAP) data toplama yoluyla elde ettiği ek bilgileri gerçek vakitli analitik süreçlere aktararak, bağlantı servis sağlayıcılarının derhal aksiyon almasını sağlıyor. 

Ericsson Lider Yardımcısı ve İş ve Operasyon Dayanak Sistemleri Çözüm Alanı Lideri Mats Karlsson, hususla ilgili şu açıklamayı yaptı: “5G’nin dönüştürücü potansiyelinin ortaya çıkardığı yeni özellikler, otomasyona ve bilgi odaklı ağlara olan muhtaçlığı da artırıyor. Sorun giderme süreçlerini bir sonraki seviyeye taşıyan Ericsson Expert Analytics, entegre zekası ve yerleşik bilgi birikimi (built-in domain knowledge)  ve otomatik olay oluşturma (automatic incident generation) özelliğiyle sorun giderme işini son derece kolaylaştırıyor. Makine tahsili tabanlı anomali tespiti sayesinde abone odaklı tahliller için aksiyona geçirilebilir içgörüler sunarken, şebeke problemlerinin daha süratli, daha gerçek ve daha verimli bir formda çözülmesine yardımcı oluyor.”

TPG Telecom Avustralya Bulut Altyapısı ve Ağ Hizmetlerinden Sorumlu Genel Müdür Chris Tsigros, şunları tabir etti: “Ericsson Expert Analytics, TPG’ye, müşterileri etkileyen meseleleri kestirim etme, önceliklendirme ve çözmek için aksiyona geçirilebilir, davranışsal içgörüler edinme hüneri kazandırıyor. Müşterilerimizin gereksinimlerini karşılamamıza katkıda bulunacak bu maharet, birebir vakitte şirketimiz büyüdükçe şebeke çalışmalarımızın başka alanları için de öncü ve şahane bir temel olacak.” 

Telekom sanayi analisti ve stratejik danışman Chris Lewis, şu değerlendirmede bulundu: “Ericsson’un entegre gelişmiş sorun giderme yaklaşımı, olay datalarını akla yatkın kullanarak gerçek vakitli tecrübe içgörüsü sağlayıp, karşılaşılan sıkıntıların temel nedenini abone seviyesinde saptayabilme özelliği ile fark yaratıyor. İşin sırrı da burada yatıyor: eser, dinamik bir halde iş akışları oluşturarak, Sanal Test Erişim Noktası (vTAP) ve olay bilgilerinin yanlışsız kombinasyonuyla sırf derin Uçtan Uca (E2E) sorun giderme için gereken dataları topluyor. Bu sayede sorun giderme sürecini daha tesirli kılarken, toplam sahip olma maliyetini de önemli ölçüde azaltıyor.”

Ericsson Expert Analytics eserine, halihazırda Abone İçgörüleri (Subscriber Insights), Uzman İçgörüleri (Expert Insights) ve Otomatikleştirilmiş İçgörüler (Automated Insights) uygulamalarını içeren bir eklenti olarak İleri Seviye Sorun Giderme (Advanced Troubleshooting) özelliği ekleniyor. Eklentiyle birlikte, eserin en son sürümü, gereken bilgileri toplamak için olay datalarından yararlanarak abone seviyesinde gerçek vakitli bir tecrübe içgörüsü sunuyor. Dataları akıllı ve tesirli bir formda işleyerek önemli bir maliyet düşüşüne katkı sağlıyor.

5G’nin yaygınlaşmasıyla birlikte, vakit ve maliyet bakımından verimli bir formda toplanması ve tahlil edilmesi gereken bilgilerin boyutu ve çeşitliliği de artmaya başladı. Buna ek olarak, 5G’ye eşlik eden yeni özellikler, beklentiler ve kullanım senaryoları, şebekeler ortasında evvelce görülmemiş bir karmaşıklık yaratıyor. İrtibat Servis Sağlayıcıların (CSP) bu karmaşıklığı yönetirken kullanabilecekleri araçlar sunan Ericsson Expert Analytics, sıkıntıların ortaya çıktığı anda, abone seviyesinde çözülmesine imkan sağlıyor. 

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Bu yazı yorumlara kapatılmıştır.


HIZLI YORUM YAP
300x250r
300x250r

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.