Hepsiburada 2. Çeyrekte Siparişlerini İkiye Katlayarak %100 Büyüdü

Türkiye'nin Hepsiburada'sı, sürdürülebilir ve verimli büyüme yolunda attığı emin adımlarla 2023 yılının ikinci çeyreğinde güçlü performansını sürdürdü. Hepsiburada, 2. çeyrekte de e-ticaret için stratejik değere sahip tüm göstergelerde başarılı sayılara imza attı ve daha evvel açıkladığı iddianın üzerinde bir büyüme gerçekleştirdi.

 

Daha Yüksek Frekansla Satış Hacminde %100’ün Üzerinde Büyüme

Hepsiburada'nın toplam satış hacmi, 2022'in ikinci çeyreğine oranla %101 artarak 18,5 milyar TL oldu. Yılın ikinci çeyreğinde platform üzerinden verilen sipariş adedi geçen yılın birebir çeyreğine oranla %95 artarak 27,5 milyona ulaşırken, Hepsiburada'nın müşteri başına ortalama sipariş sıklığı ise yıllık %57 artışla 8,1'e yükseldi.

 

Tek Platformda 101 Bini Aşkın Etkin Satıcı, 195 Milyon Eser  

Hepsiburada'nın faal satıcı sayısı 2023 yılı ikinci çeyreğinde 2022'nin tıpkı devrine oranla %14 büyüdü ve 101,3 bine çıktı. Platformdaki eser sayısı ise yıllık %50 artışla 195 milyon adede ulaştı. Hepsiburada'nın toplam satışları içinde pazaryerinin hissesi ikinci çeyrekte %67 olarak gerçekleşti.

 

Türkiye’nin En Çok Tavsiye Edilen E-ticaret Markası Olmaya Devam 

Hepsiburada inovatif teslimat hizmetleriyle ve geniş bir yelpazede sunduğu ödeme tahlilleriyle farklılaşmaya devam etti. Bunun sonucunda Hepsiburada, bağımsız araştırma kuruluşu FutureBright'ın "E-ticaret NPS Araştırması" sonuçlarına nazaran Türkiye'nin "En Çok Tavsiye Edilen E-Ticaret Markası" olma muvaffakiyetini yılın ikinci çeyreğinde de sürdürdü.

Türkiye’de geliştirilen ve hayata geçirilen birinci üyelik bazlı sadakat programı olma özelliği taşıyan “Hepsiburada Premium” ise Haziran sonu prestijiyle 1,2 milyon, Ağustos ayının birinci haftası prestijiyle ise 1,3 milyon üyeye ulaştı. 

 

1.600 Perakende Şirketine Hizmet Veren HepsiJet, Hepsiburada satıcılı siparişlerin %83’ünü Sonraki Gün Teslim Etti 

Farklı marka ve işletmelere nakliyat ve kargo hizmeti sağlayan HepsiJet, Türkiye'nin 81 vilayetinde 2.500’e yakın taşımacısı, 50’den fazla filo ve 500’den fazla nakliye aracı ile birbirinden farklı teslimat modelini e-ticaret müşterileriyle buluşturmaya 2. çeyrekte de devam etti. HepsiJet, ikinci çeyrekte Hepsiburada satıcılı siparişlerin %83'ünü Türkiye'nin dört bir yanına sonraki gün teslim etti.

Beyaz eşya, mobilya üzere büyük hacimli eserlerin teslimatını sağlayan Hepsijet XL hizmeti ile ayrışan HepsiJet, bugün Türkiye’de ve dünyada önde gelen perakende markaları da dâhil olmak üzere yaklaşık 1.600 dış müşteriye hizmet veriyor.

 

Hepsipay 12,5 Milyon Müşterisiyle Başkan Fintech Oyuncusu Olma Yolunda

2023 yılı ikinci çeyreğinde Hepsiburada platformunda yapılan toplam satışların %86'sı Hepsipay'in kolay ve inançlı ödeme tahlili Hepsipay aracılığıyla yapıldı. Hepsiburada’nın e-cüzdan ve ödeme geçidi tahlili sunan ve Merkez Bankası tarafından lisanslı yeni kuşak ödeme sistemi Hepsipay, 2023 yılının ikinci çeyrek sonu prestijiyle 12,5 milyon kullanıcıya ulaştı. 

Hepsiburada platform üzerinden sunduğu ödeme ve vadelendirme tahlilleri ile farklılaşmaya devam etti. Kredi kartına taksitle ödeme, birden fazla kart ile ödeme, Çabucak Al Sonra Öde, alışveriş kredisi ve “Hemen Doldur, Taksitle Öde” üzere alım gücünü destekleyen farklı tahlilleri tek platformda sunan Hepsiburada’nın Çabucak Al Sonra Öde uygulaması 207 bin müşteriye gereksinimlerini ertelemeden ve kredi kartı limitlerine takılmadan alışveriş yapma imkânı sundu. 

Ayrıca, Hepsipay’in hedeflediği pazarlardaki büyüme stratejisine takviye olma hedefiyle Hepsiburada, D4 Ventures ile birlikte ödeme orkestrasyonu platformu Craftgate’e 1 milyon USD fiyatında yatırım yaptı. 

 

Hepsiburada CEO’su Nilhan Onal Gökçetekin: Operasyonel çevikliğimiz, sadakat programımız Hepsiburada Premium ve ayırt edici servislerimizle ikinci çeyrekte beklentilerimizin üzerinde bir büyüme sergiledik. 

Hepsiburada CEO’su Nilhan Onal Gökçetekin, 2023 yılı ikinci çeyrek finansal sonuçlarıyla ilgili şu değerlendirmeyi yaptı: “2023 yılının ikinci çeyreğinde iddialarımızın üzerinde, güçlü sonuçlar elde ettik ve toplam satış hacmimizi geçen yılın birebir çeyreğine kıyasla ikiye katladık. Müşteri odaklı yaklaşımımız, sunduğumuz yüksek kaliteli lojistik hizmetler ve ödeme tahlillerinin yanı sıra Hepsiburada Premium’un getirdiği müşteri sadakati bu performansa büyük katkı sağladı. 

Yılın ikinci çeyreğinde platform üzerinden sunduğumuz ödeme ve vadelendirme tahlilleriyle farklılaşmaya devam ettik. Kredi kartına taksitle ödeme, birden fazla kart ile ödeme, Çabucak Al Sonra Öde, alışveriş kredisi ve muhtaçlık kredisi üzere alım gücünü destekleyen farklı tahlilleri tek bir platform üzerinden müşterilerimize sunuyoruz ve bu tahlilleri barındıran tek e-perakende şirketiyiz. 

Bu sene stratejik önceliklerimiz olan lojistik ve fintek alanındaki kabiliyetlerimizi kurumsal müşterilere sunma konusunda da büyük adımlar attık. HepsiJet sunduğu farklı teslimat seçenekleriyle 1.600’e yakın perakende şirketine hizmet veriyor. Hepsipay de tıpkı halde sunduğu birbirinden farklı yenilikçi ödeme tahlilleriyle e-ticaret ve perakende oyuncularının en büyük tahlil ortağı ve Türkiye’nin önder fintek oyuncusu olma yolunda emin adımlarla ilerliyor. 

Diğer bir stratejik önceliğimiz olan Hepsiburada Premium’un sunduğu avantajları daha da genişleterek, Ağustos ayının birinci haftası prestijiyle 1,3 milyon üyeye ulaştık. Temmuz ayında bir yaşını dolduran Hepsiburada Premium ile müşterilerimizin aylık abonelik bedelinin ortalama 25 katı yarar sağlıyoruz.

Yılın üçüncü çeyreğinde stratejimize bağlı kalarak geçen yılın tıpkı çeyreğine kıyasla %110 oranında bir büyüme bekliyoruz. Ayrıyeten yıl genelinde FAVÖK olumlu olacağımızı iddia ediyoruz. 2023 yılında tüm paydaşlarımızla birlikte büyümeyi hedefliyoruz. E-ticaretin ulusal ekibi olarak bu başarıda katkısı olan tüm paydaşlarımıza ve takımımıza çok teşekkür ediyorum.”

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Benzer Videolar