Hepsiburada, 6 Şubat 2023 ve sonrasında gerçekleşen sarsıntılardan etkilenen 11 vilayette sürdürülebilir, kalıcı refahın sağlanmasını desteklemek için hayata geçirdiği “Deprem Bölgesine Ticaret ve Teknoloji Gücü” programının Mart-Eylül 2023 periyodunu kapsayan birinci 6 aylık sonuçlarını açıkladı.
KOBİ, esnaf ve aile işletmelerinin, teşebbüsçü bayanların ve bayan kooperatiflerinin desteklenmesi; bölgenin e-ticaret ve lojistik kapasitesinin artırılması; istihdam artırıcı hizmet ve faaliyetlerin bölgeye kaydırılmasının yanı sıra çocuklara ve ailelere eğitim ve toplumsal takviyeleri kapsayan programla bölgedeki etkin satıcıların Hepsiburada üzerinden ulaştığı net ciro 1,9 milyar TL oldu. Program kapsamında bölgede faaliyet gösteren faal satıcıların toplamı altı ay sonunda 15 bin’i, toplam eser satışı 4,7 milyon adedi, net sipariş sayısı ise 2,8 milyonu geçti.
2017’den itibaren yürüttüğü “Girişimci Bayanlara Teknoloji Gücü Programı” ile binlerce bayan girişimciyi teknoloji gücüyle destekleyen Hepsiburada, zelzele bölgesinde faaliyet gösteren teşebbüsçü bayanlar ve bayan kooperatiflerine de dayanak vermeye devam ediyor. Zelzele bölgesinde faaliyet gösteren ve Hepsiburada platformu üzerinden satış yapan 2980 teşebbüsçü bayan ve bayan kooperatifleri sarsıntı felaketinin akabinde birinci 6 ayda gerçekleşen ticaret hacmi 124 milyon TL’ye ulaştı.
E-ticaret İhtisas Merkezi Adana’da hizmete girerken, Hatay için çalışmalar başladı
Hepsiburada, bölgede e-ticaret ekosisteminin büyüyüp gelişmesi ve küçük işletmelerin ofis, stok, lojistik, pazarlama, müşteri hizmetleri ve eğitim gereksinimlerine cevap vermesi hedefiyle ‘E-Ticaret İhtisas Merkezleri’ projesini de hayata geçirdi. 3 farklı kentte kurulacağı açıklanan E-Ticaret İhtisas Merkezleri’nin birincisi Temmuz ayında Adana’da açıldı. İkinci merkezin ise Hatay’da açılması üzere çalışmalara başlandı.
Hepsiburada Adana’da açılan E-Ticaret İhtisas Merkezi’nde mevcut satıcıların yanında olmayı sürdürürken, bölgede e-ticarete yeni başlayacak satıcılar için de eğitimler ve programlar düzenleniyor. Bu doğrultuda bölgedeki e-ticaret ekosisteminin geliştirilmesi maksadıyla düzenlenen eğitimlerine 1000’den fazla satıcı katıldı.
Hepsiburada, zelzele bölgesinde hayata geçirdiği toplumsal sorumluluk çalışmalarıyla da dikkat çekiyor. Hepsiburada ,”Bir Gülüş Yeter” projesi kapsamında sarsıntı bölgesindeki çocuklar için gerçekleştirdiği etkinlikler ile bugüne kadar bölgedeki 3500’den fazla çocuğa ulaştı.
Hepsiburada’dan Zelzele Bölgesi satıcılarına dijital pazarlama desteği
Hepsiburada “Deprem Bölgesine Ticaret ve Teknoloji Gücü” programı kapsamında ayrıyeten bölgede faaliyet gösteren satıcıların satış gelirlerini üste çekebilmek için dijital pazarlama takviyesi de gerçekleştirdi. Bölgedeki satıcılar için sağlanan bu takviyenin operasyonu Hepsiburada grubu tarafından yürütülüyor.
Bu takviye ile birlikte zelzele bölgesindeki Hepsiburada satıcılarının eserleri internette reklam olarak kullanıcılara gösterilerek, bölgedeki satıcıların eserleri ön plana çıkarılıyor. Bu sayede satıcıların satışlarının artmasını sağlanıyor. Yapılan internet reklamları aracılığıyla sarsıntı bölgesinde faaliyet gösteren 552 satıcının sayfasına ek 635 bin trafik yönlendirme gerçekleştirilirken reklamlardan evvelki periyoda kıyasla zelzele bölgesinde trafik yönlendirilen satıcıların eser satış adedinde yüzde 28, siparişlerinde ise yüzde 27’lik yükseliş gözlemlenirken, satıcıların gelirlerinde ek 6,6 milyon TL’lik artış yaşandı.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı
MAGAZİN
13 Kasım 2024SPOR
13 Kasım 2024SAĞLIK
13 Kasım 2024SAĞLIK
13 Kasım 2024EĞİTİM
13 Kasım 2024TEKNOLOJİ
13 Kasım 2024EKONOMİ
13 Kasım 2024Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.