DOLAR 34,5467 0.18%
EURO 36,0147 -0.62%
ALTIN 3.005,411,48
BITCOIN 34111200.60417%
İstanbul

YOĞUN KAR YAĞIŞLI

06:24

SABAHA KALAN SÜRE

İzmir Metrosu’nda en büyük öncelik yolcu güvenliği
  • Haberc
  • Gündem
  • İzmir Metrosu’nda en büyük öncelik yolcu güvenliği

İzmir Metrosu’nda en büyük öncelik yolcu güvenliği

ABONE OL
17 Kasım 2023 04:00
İzmir Metrosu’nda en büyük öncelik yolcu güvenliği
0

BEĞENDİM

ABONE OL

İzmir Metrosu’nda en büyük öncelik yolcu güvenliği

İzmir Büyükşehir Belediyesi iştiraki İzmir Metro A.Ş. idaresi, tren ve çizgi bakımları ile tamir faaliyetlerinin disiplinli formda ve kesintisiz sürdüğünü açıkladı. İzmir Metro A.Ş. Genel Müdürü Ertan Sayılkan, “Yolcularımızın güvenliği ve konforu en büyük önceliğimizdir” bildirisi verdi. Hatta 16 Kasım Perşembe günü bir vagonun raydan çıkmasıyla meydana gelen kazanın nedeninin ise teknik inceleme sonrası kamuoyuyla paylaşılacağı belirtildi. 

İzmir Metrosu’nda Evka-3 istikametinde sefer yapan trenin son vagonunun Sanayi İstasyonu girişinde raydan çıkıp, peron duvarına çarpması sonucu meydana gelen maddi hasarlı kazanın akabinde teknik inceleme başlattıklarını söyleyen İzmir Metro A.Ş. Genel Müdürü Ertan Sayılkan, “Vagon atölyeye çekildi ve lifte alındı. Hem vagonda hem de raylarda yapılacak inceleme sonrası kazanın nedenini anlayabileceğiz; kamuoyuyla da paylaşacağız” dedi. 
Özellikle toplumsal medyada, toplumu telaşa ve kaygıya itecek cinsten yanlış yorumların yapıldığına dikkat çeken Sayılkan, “İzmir Metrosu 20 yıldan fazladır kentimize hizmet veren, son derece disiplinli çalışan bir kuruluştur. Hem trenlerimizde hem de çizgilerimizde mekanik bakım-onarım faaliyetleri sistemli olarak yapılmaktadır. Yolcularımızın güvenliği ve konforu en büyük önceliğimizdir” diye konuştu. 
İzmir Metro A.Ş. idaresinden, vagonların ve çizginin bakım tamir faaliyetlerine ait olarak şu bilgiler paylaşıldı: 

Düzenli denetimler ve testler yapılıyor
Trenlerin bakım çalışmaları kilometre ve vakit bazlı olarak yapılır, uygulanır, takip edilir ve sonuçları tahlil edilerek gelecek projeksiyonları hazırlanır. Kritik komponentlerin denetimi ve sorun görülen modüllerin değiştirilmesi işleri gerçekleştirilir. Yıllık bakım kapsamında tüm filonun kapı, yolcu-sürücü kabin klima bakımları, araç içi denetimleri, gürültü-aydınlık-sıcaklık ölçümleri, bogi ağır bakımı, her 100 bin km’de tekerlek tornası olarak mekanik bakım faaliyetleri yapılır. 
Elektrik-Elektronik Bakım Bölümü’nde araçların elektrik motorlarının bakımları, takometre, ADK, ATP, TKİS sistemleri ve akü denetimi, ivme kolu denetimi bakımları tüm araçlar için gerçekleştirilir. Arızaların giderilmesi ve takibi yapılır. Periyodik Bakım Bölümü’nde 1, 2 ve 3 No’lu periyodik bakımlar ve her bakımdan sonra testler gerçekleştirilir. Periyodik bakımlar kilometre bazlıdır. Üç farklı araç cinsine nazaran her 6 bin, 9 bin ve 12 bin km’de bir 1 No’lu periyodik bakım; her 100 bin km’de 2 No’lu periyodik bakım ve her 5 yılda 3 No’lu periyodik bakım yapılır. Ayrıyeten her gün işletim sonrası atölyeye alınan tüm araçların paklık ve genel denetimleri nizamlı olarak gerçekleştirilir. 

Raylar için 35 başka bakım prosesi var
Trenlerin çalıştığı rayların uzunluğu yaklaşık 40 km’dir. Sınır üzerindeki ekipmanların, rayların ve 3. rayların mekanik bakım-onarım çalışmaları da tertipli olarak gerçekleştirilir. Haftalık, aylık, 6 aylık, yıllık ve 2 yıllık periyodlarda gerçekleştirilen 35 farklı bakım tipi bulunmaktadır. Bu bakımlarla sınırın ülkü geometrisi koruma edilir ve ray-tekerlek münasebeti korunur. Günlük sınır denetimleri kapsamında ise çizginin durumu ile ilgili tespit edilen ve düzgünleştirme gerektiren meselelere anında müdahale edilir. 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Bu yazı yorumlara kapatılmıştır.


HIZLI YORUM YAP
300x250r
300x250r

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.