Otomotiv bölümü son devirde önemli çalkantılardan geçiyor. İster yeni teknolojiler, ister sürdürülebilirlik alanında yükselen talepler ya da değişen mobilite alışkanlıkları olsun, çerçeve şartları çok kısa bir müddet içinde tüm dal oyuncuları için büyük ölçüde değişti. Araç lojistiği uzmanı Hödlmayr ise vaktinde aldığı stratejik kararlar ile periyodun getirdiği zorluklara karşı uzman hizmetler sunmaya devam ediyor.
Grup genelinde 16 ülkede elektrikle çalışan binlerce arabanın taşımasından sorumlu olan araç lojistiği şirketi Hödlmayr Lojistik Türkiye Genel Müdürü Hande Çarıkcı, aldıkları stratejik kararlar hakkında şunları söyledi, “Uluslararası işlere odaklanarak hem Avrupa’da hem de Kafkasya bölgesinde müşteri portföyümüzü genişletme stratejimiz son yıllarda kendini kanıtlamış oldu. Elektrikli mobilite alanındaki memleketler arası büyüme de bize gelecek için inanç veriyor.”
Elektirkli otomobillerin nakliyat lojistiğine yeni zorluklar getirdiğini ve daha güçlü kamyon kasaları üzere araçlar için daima yatırımlar yapma gerekliliğinin doğuduğunu da kelamlarına ekleyen Çarıkcı, “Hödlmayr olarak, dağınık altyapı ağından faydalanmak için halihazırda çeşitli yerlerde kendi e-şarj istasyonlarını kururak ve elektrik üreterek müşteriler için gerçek bir katma bedel yaratıyoruz” diye konuştu.
Sektörde zorlaşan süreçler Hödlmayr’a fırsatlar sunuyor
Hödlmayr CEO’su Andreas Sundl ise, “Avrupa’daki otomotiv pazarı uzun bir müddettir durağandı. Artık ise muazzam bir dinamizm var ve elbette biz de bununla başa çıkmak zorundayız. Hödlmayr’ın en kıymetli önceliği, yenilikçi ve çok modlu lojistik tahlilleri ve hizmetleriyle müşterileri ikna etmeye devam etmektir” dedi.
Sundl kelamlarını şöyle sürdürdü, “Görevimiz birçok açıdan çok daha karmaşık hale geldi. Bu şiddetli bir durum, lakin Hödlmayr üzere bu segmentte çok fazla tecrübeye sahip bir şirket için tıpkı vakitte daha başarılı bir gelişim için harika fırsatlar sunuyor.”
Ülke çapında dağıtım yahut bayi yapısı
Asya yahut Amerika pazarlarındaki yeni araba üreticilerinin neredeyse hiçbirinin Avrupa’da rastgele bir ülkede dağıtım yahut bayi yapısına sahip olmadığını belirten Sundl, “Araçlar Avrupa’ya gemi ile teslim ediliyor, münasebetiyle bize kısıtlı bir taşıma modu ile geliyor. Biz, daha sonra onları yola elverişli hale getiriyor, dayanak sistemlerini Avrupa ölçü ünitelerine dönüştürüyoruz ve aracı gerekli sıvılarla dolduruyoruz” diye konuştu.
Yükseltilmiş iş profili, inançlı işyeri
Araçların çoklukla küçük kamyonlarla direkt son müşteriye teslim edildiğini de hatırlatan Sundl, “Bu süreçte çalışan şoförler kendileri için büsbütün yeni olan bir role giriyorlar. Müşterilerimizin satış ortakları haline geliyor ve son müşterilerde araç sunumunu ve eğitimini üstleniyorlar. Böylelikle lojistik, muvaffakiyet için kritik bir faktör haline geliyor” dedi.
Hödlmayr Lojistik Genel Müdürü Hande Çarıkcı da son olarak şunları söyledi, “Sürücülerimiz için bu yeni vazife, bir kamyon şoförünün olağan iş tarifinden kıymetli ölçüde farklı. Hödlmayr’ın özel eğitim ve işe alma tedbirleri ile bunu çözüyoruz. Daima büyüyen, memleketler arası faaliyet gösteren bir aile şirketi olarak, çalışanlarımıza daima değişimin yaşandığı bir periyotta ivedilikle gereksinim duyulan istikrarlı temeli sunuyoruz. ‘Güvenilirlik’ faktörü hiçbir vakit bugün olduğu kadar kıymetli olmamıştı.”
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı
MAGAZİN
22 Kasım 2024SPOR
22 Kasım 2024SAĞLIK
22 Kasım 2024SAĞLIK
22 Kasım 2024EĞİTİM
22 Kasım 2024TEKNOLOJİ
22 Kasım 2024EKONOMİ
22 Kasım 2024Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.