Oyuncuyu temel alan anlayışıyla tüm dijital oyun alışverişlerinde oyuncuların bir numaralı tercihi olan oyunfor.com’un açıkladığı bilgilere nazaran taşınabilir oyun satışlarında iki yıldır görülmeyen bir gerileme yaşanıyor. Bunun nedeni de birden fazla taşınabilir oyunda fiyat yerelleştirmesinin yer almaması.
Uluslararası 85’i aşkın oyun firmasının Türkiye yetkili satıcısı olan dijital oyun mağazası oyunfor.com’un yayınladığı bilgilere nazaran 2023 Eylül ayında oyun alışverişlerindeki düşüş trendi devam etti. 2023 Ağustos ayına göre %5 düşüş yaşanırken, 2022 yılı Eylül ayına nazaran de %2’lik bir azalma gözlemlendi.
2023 Eylül ayında PC ve konsol oyunları satışları öteki aylara nazaran artışa geçti lakin taşınabilir oyunlara olan ilgi azaldı ve PC oyunları en çok alışveriş yapılan kategori oldu. Son iki yıldır en çok alışveriş yapılan kategori olan Taşınabilir oyunlar kategorisi, birinci sefer Eylül ayında 2. sıraya geriledi.
Kategorik dağılım
PLATFORM |
TEMMUZ 2023 |
AĞUSTOS 2023 |
EYLÜL 2023 |
PC |
%35 |
%35 |
%37 |
Konsol |
%26 |
%27 |
%28 |
Mobil |
%39 |
%38 |
%35 |
En çok oyun içi satış yapılan 10 oyun
1. Valorant
2. League of Legends
3. Call of Duty: Warzone 2.0
4. CS:GO
5. Tom Clancy’s Rainbow Six: Siege
6. Metin2
7. Knight Online
8. PUBG Mobile
9. World of Warcraft
10. Rise Online World
İllere nazaran dağılım
Oyun alışverişlerinde, Eylül ayında en çok alışveriş İstanbul’dan yapıldı. İstanbul’u, Ankara, Antalya, İzmir ve Bursa takip etti.
# |
TEMMUZ 2023 |
AĞUSTOS 2023 |
EYLÜL 2023 |
---|---|---|---|
1 |
İstanbul |
İstanbul |
İstanbul |
2 |
Antalya | Ankara |
Ankara |
3 |
Ankara | Antalya | Antalya |
4 |
İzmir |
İzmir |
İzmir |
5 |
Bursa |
Bursa |
Bursa |
Yaş aralığına nazaran dağılım
Eylül ayında toplam oyun alışverişlerinin değerli bir kısmı 30 yaş üstündeki oyuncular tarafından yapıldı.
YAŞ |
TEMMUZ 2023 |
AĞUSTOS 2023 |
EYLÜL 2023 |
---|---|---|---|
18-21 |
%7 |
%6 |
%11 |
21-30 |
%45 |
%47 |
%44 |
30+ |
%48 |
%47 |
%45 |
Cinsiyete nazaran dağılım
CİNSİYET |
TEMMUZ 2023 |
AĞUSTOS 2023 |
EYLÜL 2023 |
---|---|---|---|
KADIN |
%30 |
%33 |
%32 |
ERKEK |
%70 |
%67 |
%68 |
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı
MAGAZİN
23 Kasım 2024SPOR
23 Kasım 2024SAĞLIK
23 Kasım 2024SAĞLIK
23 Kasım 2024EĞİTİM
23 Kasım 2024TEKNOLOJİ
23 Kasım 2024EKONOMİ
23 Kasım 2024Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.