Kış lastiği mi dört mevsim lastik mi? Bu sorunun karşılığı arabanızı nasıl kullandığınıza bağlı Aracınızı ağır kullanıyorsanız mevsime has lastikler gerçek seçim olacaktır; öte yandan Pirelli Cinturato All Season SF2 yahut Scorpion All Season SF2 üzere en yeni eserler içerdikleri inovasyonlarla kentte “dört mevsim” eksiksiz bir alternatif sunuyor. Geçtiğimiz yıl, bu tip lastiklerin Avrupa’daki pazar hissesi %20’ye yaklaştı ve hatta crossover ve SUV’larda 18 inç üzeri seriler bu oranın çok üzerinde bir hisse yakaladı (2019 – 2022 ortası +%60). Bu durumun daha ılıman kış şartlarından başlayarak dört mevsim lastiklerin yaptığı teknolojik atılımlar da dahil pek çok nedeni var. Pirelli, pazar önderi olduğu kış lastiği segmentindeki uzmanlığını bu eserlere aktararak 18 inç ve üzeri özel üretim lastiklerin kullanıldığı premium ve itibar araba modellerinin yaklaşık %50’sinin özgün ekipmanını sağlıyor. Pekala hangi lastiğin gereksinimlerinize daha uygun olduğunu nasıl belirleyebilirsiniz?
KENTLİ ŞOFÖRLER İÇİN DÖRT MEVSİM LASTİKLER
Modern dört mevsim lastikler, daha az kilometre yapanlara (yılda 25.000 kilometreye kadar) ve dağlık yollara pek çıkmayanlara eskisi üzere ödün vermeyen aktif bir tahlil sunuyor. Pirelli, Formula 1 için sanal modellemeyle mükemmelleştirdiği geliştirmeleri dört mevsim lastikler de dahil olmak üzere tüm eserlerine aktarıyor. Bu sayede yolla temas alanı optimize edilerek aşınmanın azalması sağlanıyor. Yeni kuşak lastikler, mevsime has lastiklerle kıyaslandığı vakit ıslak taban şartlarında da en az geçiş sıcaklıklarında olduğu kadar hatta daha uygun performans sergiliyor. Sırt desenindeki çok sayıda V halli kanal suyun dağılmasına yardımcı olarak yağmurlu şartlarda performansı geliştiriyor. Bu lastiklerin aktifliği Avrupa etiketinde alınan kıymetlerle de teyit ediliyor. Pirelli Scorpion All Season SF2 lastiklerin yaklaşık %90’ı ıslak tabanda frenlemede en yüksek puanlara sahip bulunuyor. Pirelli’nin Cinturato ve Scorpion ailelerindeki dört mevsim lastiklerin sırt deseni, yıl uzunluğu aktif kullanım için tasarlandı. Bu lastiklerin ahenk sağlayabilen kılcal kanalları sıcak yaz şartlarında kapalı ve kompakt kalıyor lakin havalar soğuduğunda kaygan yahut karlı tabanda güçlü kavrama sağlamak için açılıyor ve genişliyor.
MACERA VE KAR TUTKUNLARI İÇİN KIŞ LASTİKLERİ
Yaz lastiklerinden kış lastiklerine geçmek bilhassa uzun yol yapan, kar yağışı riskinin yüksek olduğu bölgelerde seyahat eden ve en sert hava şartlarında bile azamî performans arayan şoförlerin en âlâ seçeneği olmaya devam ediyor. Kış lastikleri düşük sıcaklıklar ve buzlu ya da karlı yollar üzere güçlü şartlarda en düzgün performansı sunacak formda tasarlanıyor. Kış lastiği hamurlarının kimyasal özellikleri de yaz lastikleriyle karşılaştırıldığı vakit ıslak tabanda daha kısa fren aralığı (%15’e kadar) sağlarken karlı yollarda %50 üzere önemli oranda güzelleştirilmiş performans sunuyor. Kış lastiklerinin sırt desenleri ve bilhassa de kılcal kanalları, karı toplayıp tutacak biçimde tasarlandığı için “kar üzerinde karla sürtünme” tesiriyle kavramayı düzgünleştirirken zincir takmaya gerek kalmadan üstün hareketlilik sağlıyor. Kış lastikleri azamî tutuş talep eden yüksek performanslı spor araba sahipleri tarafından da sıkça tercih ediliyor.
DOĞRU LASTİK NASIL SEÇİLİR?
Kış ya da dört mevsim lastiği olsun, yanağında kış yönetmelikleriyle ahenk için gerekli olan M+S (Çamur + Kar) işaretinin bulunduğundan emin olmak değer taşıyor. Bununla birlikte karlı tabanda azamî güvenlik için “üç doruklu dağ ve kar tanesi” içeren sembolü de arayın. Bu özel işaret, lastiğin en kritik kış şartlarındaki onay testlerini geçtiğini gösteriyor. Günümüzde Pirelli’nin tüm yeni kuşak dört mevsim lastiklerinde bilhassa şiddetli şartlarda kış lastiklerine benzeri bir geliştirme sürecinden geçtiğini gösteren bu sembol yer alıyor.
PIRELLI DÖRT MEVSİM VE KIŞ LASTİKLERİ YELPAZESİ
Pirelli, her çeşit şoförün gereksinimlerine cevap vermek gayesiyle Cinturato ve Scorpion eser aileleri için birebir teknoloji ve güvenlik seviyesinde kış ve dört mevsim lastikleri geliştirdi. Cinturato serisi klâsik arabalara, Scorpion serisi ise crossover ve SUV modellerine yönelik olarak eser yelpazesinde yer alıyor. Bu iki lastik ailesinin üstün performansları, belgelendirme kuruluşu TÜV SÜD’ün farklı sürüş şartlarında gerçekleştirilen spesifik güvenlik testlerinden sonra verdiği “Performans İşareti” ile de teyit ediliyor. Bu lastiklerin tümü elektrikli ve şarj edilebilir hibrit arabalar için Pirelli’nin özel Elect teknolojisini içeren makul ebatlarda sunuluyor. Pirelli genişleyen eser yelpazesiyle artık Avrupa pazarının 16 inçten büyük ebatlı lastik talebinin %97’sini kapsıyor. Kış lastiklerinin tercih edilen tahlil olmaya devam ettiği yüksek performanslı araçlar için sunulan P Zero Kış lastiği de premium ve itibar araba üreticilerinin pek birçok tarafından onaylanıyor.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı
MAGAZİN
23 Kasım 2024SPOR
23 Kasım 2024SAĞLIK
23 Kasım 2024SAĞLIK
23 Kasım 2024EĞİTİM
23 Kasım 2024TEKNOLOJİ
23 Kasım 2024EKONOMİ
23 Kasım 2024Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.