Yapay zekâ (AI) araçlarıyla ilgili tartışmalar yakın vakitte en çok öne çıkan bahis haline geldi. Üretkenliği artırma ve vakitten tasarruf etme yetenekleri nedeniyle, birçok çalışan bu araçları günlük iş rutinlerine uyarlamaya başladı. ESET Türkiye Eser ve Pazarlama Müdürü Can Erginkurban ChatGPT üzere yenilikçi yapay zekâ araçlarının avantajlarından yararlanmadan evvel, çalışanların data güvenliğini tehlikeye atmadan bu araçlarla nasıl inançlı bir halde etkileşim kuracaklarını bilmeleri gerektiğini vurgulayarak değerli bir riske dikkat çekti.
Yapay zekâ araçları fikir geliştirmemize, metin modüllerini özetlememize yahut yine söz etmemize, hatta bir iş stratejisi için bir temel oluşturmamıza yardımcı olabilir. Lakin yapay zekayı kullanırken araçlara girdiğimiz dataların gönder düğmesine bastığımız anda bize ilişkin olmaktan çıktığını unutmamalıyız.
ChatGPT gibi büyük lisan modellerini (LLM’ler) kullanırken temel telaşlardan biri, hassas dataların büyük milletlerarası şirketlerle paylaşılmasıdır. Bu modeller, kullanıcı sorgularını tesirli bir biçimde yorumlamalarını ve yanıtlamalarını sağlayan çevrimiçi metinlerdir. Lakin bir sohbet robotu ile etkileşime girip bilgi yahut yardım istediğimiz her seferde, istemeden de olsa kendimiz yahut şirketimiz hakkında bilgi paylaşabiliriz. Bir sohbet robotu için bir istem yazdığımızda, girilen datalar herkese açık hale gelir. Bu, sohbet robotlarının bu bilgileri temel olarak diğer kullanıcılara cevap vermek için çabucak kullanacağı manasına gelmez. Ancak LLM sağlayıcısı yahut ortakları bu sorgulara erişebilir ve bunları teknolojinin gelecekteki sürümlerine dahil edebilir.
ChatGPT geçmişini kapatmak kâfi mi?
ChatGPT’nin gerisindeki kuruluş olan OpenAI, sohbet geçmişini kapatma seçeneğini sunarak kullanıcı datalarının OpenAI’nin yapay zekâ modellerini eğitmek ve geliştirmek için kullanılmasını engelledi. Bu biçimde kullanıcılar dataları üzerinde daha fazla denetim sahibi oluyor. Çalışanlar ChatGPT üzere araçları kullanmak istiyorlarsa, sohbet geçmişini kapatmak birinci adımları olmalıdır. Sohbet geçmişi kapalı olsa bile, tüm istem dataları sohbet botu sunucularında saklanmaya devam eder. Tüm istemlerin harici sunuculara kaydedilmesi, bilgisayar korsanlarının yetkisiz erişimine yönelik potansiyel bir tehdit oluşturmaktadır. Ayrıyeten, teknik yanlışlar vakit zaman yetkisiz bireylerin öteki sohbet robotu kullanıcılarına ilişkin bilgilere erişmesini sağlayabilir.
Şirket çalışanlarının en sık yaptığı hatalar
Müşteri bilgilerini girdi olarak kullanmak Çalışanların LLM’leri kullanırken yaptıkları birinci yaygın kusur, şirketlerinin müşterileri hakkındaki hassas bilgileri paylaşmaktır. Çalışanların sorgularını sohbet robotlarına girmeden evvel kalıcı olarak anonimleştirmeyi bilmesi gerekir. Müşteri kapalılığını korumak için isim, adres yahut hesap numarası üzere hassas bilgileri gözden geçirmeleri ve dikkatlice ayıklamaları lazım. En güzel uygulama, birinci etapta şahsî bilgileri kullanmaktan kaçınmak ve genel sorulara yahut sorgulara güvenmektir.
Gizli evrakların sohbet robotlarına yüklenmesi Sohbet robotları, büyük hacimli dataları süratli bir biçimde özetlemek ve taslaklar, sunumlar yahut raporlar oluşturmak için bedelli araçlar olabilir. Yeniden de ChatGPT üzere araçlara evrak yüklemek, bu evraklarda saklanan şirket yahut müşteri bilgilerini tehlikeye atmak manasına gelebilir. Dokümanları basitçe kopyalamak ve araçtan sunum slaytları için özetler yahut teklifler oluşturmasını istemek cazip gelse de bu data açısından inançlı bir yol değildir. Bu, geliştirme stratejileri üzere kıymetli dokümanlar için geçerli olduğu üzere, toplantı notları üzere daha az kıymetli evraklar de çalışanların şirketlerinin kıymetli bilgi birikimini ortaya çıkarmasına yol açabilir. Çalışanların chatbottan bir özet yahut yardım talep etmeden evvel dokümanları manuel olarak incelemesi gerekir.
Şirket datalarının ChatGPT ‘de ifşa edilmesi Şirketinizin birtakım uygulamalarını ve iş akışlarını güzelleştirmeye çalıştığınızı düşünün. ChatGPT’den vakit idaresi yahut vazife yapısı konusunda yardım istiyorsunuz. Chatbotun bir tahlil geliştirmesine yardımcı olmak için bilgi istemine kıymetli bilgi birikiminizi ve öbür bilgileri giriyorsunuz. Tıpkı hassas evrakların yahut müşteri bilgilerinin chatbotlara girilmesi üzere, hassas şirket datalarının de bilgi istemine dahil edilmesi, yetkisiz erişime yahut kapalı bilgilerin sızmasına yol açabilecek yaygın lakin potansiyel olarak ziyan verici bir uygulamadır.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı
MAGAZİN
22 Kasım 2024SPOR
22 Kasım 2024SAĞLIK
22 Kasım 2024SAĞLIK
22 Kasım 2024EĞİTİM
22 Kasım 2024TEKNOLOJİ
22 Kasım 2024EKONOMİ
22 Kasım 2024Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.