Türk gıda ihracatçıları ABD’den ticari bağlantılarla döndü

Dünya’nın besin ambarı Anadolu topraklarında ve denizlerinde yetişen lezzetleri dünyanın dört bir tarafına ihraç eden, Türkiye’nin besin ihracatının önderi Egeli besin ihracatçıları, 2024 yılının birinci çeyreğinde üçüncü büyük fuar tertibini Amerika Birleşik Devletleri’nde Kaliforniya-Anaheim’da gerçekleştirdi.

Türkiye Ulusal İştirak Organizasyonu’nu Türkiye’nin besin ve organik eser ihracatında başkan ihracatçı birliği olan Ege İhracatçı Birlikleri’nin düzenlediği Natural Products Expo West Fuarı’na Türk besin ihracatçıları 8 firmayla katıldı. ABD’ye ihracatta son 5 yılda yaptığı atakla ihracatını 1 milyar dolardan 2 milyar dolara çıkaran Türk besin ihracatçıları, 5 milyar dolar amacına ulaşmak için büyük bir adım attı.

Sağlıklı ve organik eserlerimizi tanıttık

Natural Products Expo West Fuarı’nda sağlıklı, doğal ve organik eserlerin vitrine çıktığını lisana getiren Ege İhracatçı Birlikleri Sürdürülebilirlik ve Organik Eserler Koordinatörü, Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Lideri Mehmet Ali Işık, Türk firmaları açısından çok verimli bir fuar gerçekleştiğini, fuardan ticari irtibatlar kurarak son derece şad ayrıldıklarını, seneye daha büyük stantlarda katılmayı planladıklarını lisana getirdi.

Ege İhracatçı Birlikleri olarak önümüzdeki yıl için daha büyük bir alanda ulusal iştirak gerçekleştirilmesi için fuar yönetimi ile görüşmeler gerçekleştirdiklerini anlatan Işık, “Expo West, global sıhhat ve sağlıklı hayat trendlerinin merkez üssü olma rolünü vurguladı. Ege İhracatçı Birlikleri olarak tarım eserleri ihracatımızı 7,3 milyar dolardan 10 milyar dolara taşımayı hedefliyoruz. ABD yıllık 230 milyar dolarlık besin eserleri ithalatıyla Türk besin ihracatçılarının en büyük maksat pazarı pozisyonunda. Natural Products Expo West Fuarı’na bu yıl ikinci kere Türkiye Ulusal İştirak Tertibini üstlendik. ABD’nin en büyük besin fuarı olan New York Fancy Food Fuarı’nın Türkiye Ulusal İştirak Tertibini yaklaşık 25 yıldır muvaffakiyetle gerçekleştiriyoruz. ABD pazarında Türk besin eserlerinin bilinirliğini artırmak için Turkish Tastes isimli TURQUALITY Projemizi 5 yıldır başarılı bir formda sürdürüyoruz. Bu organizasyonlarımıza ekleyeceğimiz yeni halkalarla ABD pazarına orta vadede Türkiye’den 5 milyar dolarlık besin eserleri ihracatı hedefliyoruz, bu maksadımıza de emin adımlarla ilerliyoruz” formunda konuştu.

TURQUALITY ve UR-GE Projelerimizle gücümüze güç katıyoruz

Türkiye’nin dünyanın besin ambarı telaffuzunun altının dolu bir telaffuz olduğuna vurgu yapan Lider Işık kelamlarını şöyle sürdürdü; “Kuru meyveler, zeytin, zeytinyağı su eserleri, meyve zerzevat mamulleri, baharatlar, bitkisel yağlar, hububat, bakliyat, un, unlu mamuller, taze meyve zerzevat, hayvansal mamuller başta olmak üzere pek çok besin eserinde dünyanın en büyük tedarikçileri ortasındayız. Organik dalında 1 milyar dolarlık ihracat potansiyeline ulaştık. Organik kesiminde de 2 milyar dolar ihracat hedefliyoruz. Bu gayeyle her kesimimiz güçlü olduğu pazarlarda tanıtım yapmak üzere Ticaret Bakanlığımızın ihracatçılarımıza kümelenerek pazarlama yapmaları için verdiği dayanaklar çerçevesinde TURQUALITY Projeleri ve UR-GE Projelerini devreye alıyor. Fuarlar, Sektörel Ticaret Heyetleri, Alım Heyetleri düzenliyoruz. 2024 yılında ABD Fancy Food Fuarı yanında, Çin İthalat Fuarı’na katılacağız. Ulusal İştirak Tertibi yaptığımız fuar sayısı 5’e tamamlanacak.”

14-16 Mart 2024 tarihlerinde Kaliforniya-Anaheim Convention Center’da düzenlenen Natural Products Expo West Fuarı’na yaklaşık 50 bin m2 alanda, toplam 3.300 firma katılırken, 65 bin’den fazla dal profesyonelini Anaheim Kongre Merkezi'ne çekti.

Dünya çapında 3.300'den fazla iştirakçi firma, Ambalajlı Tüketici Eserleri (CPG), doğal besinler ve ömür stili eserleri dahil olmak üzere organik ve şuurlu eserlerini sergiledi. Aktiflikte sürdürülebilirlik, bayan sıhhati, sağlıklı yaşlanma ve yenileyici eserler ele alındı. Canlı ticaret fuarı alanı, kalabalık topluluk oturumlarına ve sırf ayakta durulabilen açılış konuşmalarına konut sahipliği yaptı.

Türkiye Pavyonunda, trend alanında ziyaretçilere Türk kahvesi ikramı ve zeytin-zeytinyağı tadım aktivitesi gerçekleştirilirken, kuru meyve ve baharat paketleri dağıtımı yapıldı.

Natural Products Expo West Fuarı’nda; Türkiye’nin Los Angeles Başkonsolosu Sinan Kuzum ve Ticaret Ataşeleri Ali Said Dolu ve Merve Tüzer Kaya, iştirakçi firmaları ziyaret ederek, Türk firmalarına ABD pazarıyla ilgili tecrübe paylaşımında bulundu.

Türkiye’nin ABD’ye besin ihracatını artırma gayreti içinde olan firmalar; Altaş Yağ San. ve Tic. A.Ş., Sınırı Besin A.Ş., Manavlar Besin San. ve Tic. A.Ş., Marbil Yağ San. ve Tic. A.Ş., Osman Akça Tarım Eserleri Sanayi Ticaret A.Ş., Sanford Besin Tarım İnş. Cins. San. Tic. A.Ş., Sante Besin San. Ve Tic. A.Ş., Timtaş Tarım İlaç ve Mahsulleri Ticaret Anonim Şirketi” oldu.

Fuarın Teması: Sürdürülebilir Bir Gezegen iken, fuarın Konusu: Doğal, Organik Besinler, Destekler, Doğal Hoşluk ve Konut Eserleri idi. Fuarın En Kıymetli Özelliği: Büyük Alıcıların ve Perakendecilerin Fuara Katılması ve Fuarı Takip Etmesi. Fuarı; Kroger, Aldi, 7-Eleven, Sprouts, Whole Foods Market, Albertson's, Walmart, Costco, Target, Thrive Market, Amazon, Mother's Market'ten alıcıları ağırladı. California Fresh Food Market, New Frontiers Market, Busch's Fresh Food Market, Lassen's, Trader Joe's, Bi-Rite Market, Cambridge Naturals, PCC Markets, Earth Fare, Natural Marketler, Jimbo's, Fresh Thyme, MOM's Organic Market, Healthy Edge, Wedge Community Coop, CVS ve çok daha fazlası fuarı ziyaret etti.

Natural Products Expo West, 30 kategoriye yayılan eşsiz bir marka yelpazesi ve 840 yeni sergilenen markanın yanı sıra yaklaşık 700 milletlerarası markayı tek bir çatı altında bir ortaya getirdi. Eserler ortasında doğal ve özel yiyecek ve içecekler, destekler, şahsî bakım, organik, hayat usulü ve daha fazlası yer aldı.

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Benzer Videolar