Vodafone’un aylık sohbet sayısı 37 milyona ulaşan dijital kahramanı TOBi, müşterilerine artık sesli olarak da takviye verebiliyor. TOBi, ünlü oyuncu Öner Erkan’ın sesiyle geliştirilen yeni sesli asistan özelliği sayesinde, komutları ve talepleri sesli olarak alabileceği üzere yönlendirmeleri de konuşarak yapabilecek. Sesli asistan özelliği, hem Yanımda uygulamasında yer alan TOBi Sohbet hem de 542 Davet Merkezi İnteraktif Sesli Cevap kanallarında kullanılacak.
Türkiye’nin dijitalleşmesine liderlik etme vizyonuyla faaliyet gösteren Vodafone, yapay zekaya dayalı dijital asistanı TOBi’yi yeni özelliklerle geliştirmeye devam ediyor. Aylık tekil kullanıcı sayısı 9,3 milyona, aylık sohbet sayısı ise 37 milyona ulaşan TOBi, müşterilerine artık sesli olarak da takviye verebilecek. Halihazırda 1.000’e yakın farklı süreç yapabilen TOBi, yeni sesli asistan özelliği sayesinde, müşterilerden komutları sesli olarak alabileceği üzere, kendisine yöneltilen sorular için yönlendirmelerini de sesli olarak yapabilecek. Ünlü oyuncu Öner Erkan’ın sesiyle geliştirilen sesli asistan özelliği, hem TOBi Sohbet hem de 542 Davet Merkezi İnteraktif Sesli Karşılık kanallarında kullanılacak.
Vodafone Türkiye İcra Şurası Lider Yardımcısı Levent Gemici, şunları söyledi:
“Müşterilerimize en düzgün uçtan uca dijital tecrübesi sunma vizyonumuzda kritik bir rol üstlenen dijital kahramanımız TOBi, artık sesli olarak da dayanak verebilecek. TOBi’nin hem komutları sesli olarak aldığı, hem de yönlendirmelerini konuşarak sağladığı yeni sesli asistan özelliğini müşterilerimize sunmanın heyecanı içindeyiz. TOBi’nin karakterini cana yakın, kibar, mütevazı, esprili, emniyetli, uzlaşmacı, yardımsever, muzip üzere sıfatlarla tanımlayabiliriz. Hal bu türlü olunca, bu karakter özelliklerinin tamamını TOBi’nin ses tonu ve konuşmasına yansıtmak, projemizdeki kıymetli önceliklerden biri oldu. Biz de aylık 37 milyona yakın sohbet gerçekleştiren TOBi’nin yapabildiği 1.000’den fazla farklı süreci kullanıcılarımızla sesli olarak buluşturmak üzere sevilen oyuncu Öner Erkan’la bir ortaya geldik. Öner Erkan’ın, sesli asistan dünyasında yalnızca Vodafone tarafından kullanılacak olan ve TOBi’nin karakterini yansıtan özel sesi sayesinde tecrübede farklılaşacağımıza inanıyoruz. Yeni sesli asistan özelliği sayesinde, müşterilerimizin TOBi’ye olan bağlılığının ve sempatisinin yanı sıra TOBi’nin yeteneklerine ve kullanım kolaylığına dair farkındalığının da artmasını hedefliyoruz.”
Sohbetlerin %10’unun sesli olması hedefleniyor
Yeni sesli asistan özelliği, TOBi Sohbet kanalında hem iOS hem Android kullanıcılarına sunulacak. Müşteriler, süreçlerini gerçekleştirmek yahut sorularına karşılık bulabilmek için sohbet penceresi içinde yazı yazmaya gerek duymadan taleplerini TOBi’ye kelamlı olarak iletebilecek ve cevabı da sesli olarak alabilecek. Böylelikle, Vodafone eser ve hizmetleri ile ilgili süratli ve eğlenceli bir yolla bilgi edinebilecekler. Yeni özellik sayesinde, özel muhtaçlık sahibi kullanıcıların da süreçlerini TOBi ile basitçe gerçekleştirebilmesi mümkün olacak. Müşterilerin TOBi ile yaptığı tüm sohbetlerin %10’unun sesli asistan özelliği yoluyla gerçekleştirilmesi hedefleniyor.
Canlı dayanağa muhtaçlık azalacak
Vodafone, TOBi’nin yeni sesli asistan özelliğini 542 Davet Merkezi İnteraktif Sesli Cevap kanalında da sunacak. Böylelikle, müşterilere daha doğal ve kolay anlaşılır bir sesli asistan tecrübesi sağlanacak. Vodafone, doğal konuşma lisanı yetkinliğini davet merkezine kazandırarak canlı temsilci ile sesli asistan ortasındaki tecrübe farkını en aza indirmeyi ve müşterilerinin rastgele bir canlı takviyeye gereksinim duymadan, taleplerini süratli ve kolay bir biçimde sesli karşılık sistemi üzerinden ileterek tahlil bulmasını hedefliyor.
Aylık sohbet sayısı 37 milyon
TOBi, Vodafone müşterileri tarafından en çok bilinen ve kullanılan dijital asistanlar ortasında birinci sırada yer alıyor. TOBi’yi öbür akıllı asistanlardan ayrıştıran özelliği, şahsileştirilmiş teklifler sunması ve hatırlatmalar yapması. TOBi’nin en sevilen özellikleri ise kullanımının kolay olması, sıkıntıları süratle çözmesi, irtibat kurmanın eğlenceli olması ve gerektiğinde müşteri temsilcisine yönlendirme yapması. Halihazırda 1.000’e yakın farklı süreç yapabilen TOBi’nin aylık tekil kullanıcı sayısı 9,3 milyona, aylık sohbet sayısı ise 37 milyona ulaştı.
Vodafone hakkında
Vodafone, Avrupa ve Afrika’nın en büyük telekom şirketidir. Daha yeterli bir gelecek amacıyla, bireylerin ömür kalitesini artıran, kritik kesimlerde dijitalleşmeyi sağlayan, kapsayıcı ve sürdürülebilir dijital toplumları mümkün kılan teknolojileri sunuyoruz.
17 ülkede 300 milyonu aşkın müşteriye taşınabilir ve sabit irtibat hizmetleri sunuyor, 46 ülkede daha taşınabilir ağlarda iş iştirakleri yürütüyoruz. Birebir vakitte, Objelerin İnterneti (IoT) alanında dünya başkanı bir şirket olarak, 167 milyonu aşkın aygıt ve platformu birbirine bağlıyoruz. Afrika’nın en büyük finansal teknoloji platformu Vodacom Finansal Hizmetler ve M-Pesa ile 7 ülkede 71 milyonu aşkın bireye hizmet veriyoruz.
2040 yılına kadar net sıfır emisyona ulaşmak ve çevresel etkimizi azaltmak üzere çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Tıpkı formda, müşterilerimize de 2030 yılına kadar 350 milyon ton karbon emisyonunu azaltmada yardımcı oluyoruz. Ayrıyeten, 2025 yılına kadar şebeke atıklarımızın yüzde 100’ünü yine kullanma, yine satma ya da geri dönüştürme amacımız doğrultusunda, aygıt atıklarının azaltılmasına yönelik aksiyonlarımıza devam ediyoruz.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı
MAGAZİN
23 Kasım 2024SPOR
23 Kasım 2024SAĞLIK
23 Kasım 2024SAĞLIK
23 Kasım 2024EĞİTİM
23 Kasım 2024TEKNOLOJİ
23 Kasım 2024EKONOMİ
23 Kasım 2024Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.